Lokalizace polohy kabelu

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Březen 14 21:50:20 CET 2012

  Co je to živý konec multimetru? Nemohu nyní pochopit, jak budu
multimetr obtáčet kolem dokola :-).
  Chápu to správně, že ten kus drátu co se strká do přístroje do
(červené) zdířky z jedné strany zploštím (kladivem :-), tedy připojím
plochu, protože jsem vodič, tak to zafixuji omotáním kolem přistroje,
placku pod přístrojem a snažím se detekovat elektrostatické pole?

Já to zkouším tak, že s multimetrem beze šňůr jezdím po zdi a na AC
rozsahu se snažim najít nějakou odezvu. Funguje to se starým automatem
metexem (mám tak dokonce kalibrovanou čárku :-), s těmi levnými
indikátory to nejde. Kabelem musí protékat proud, někdy stačí 40W
žárovka, někdy rychlovarná konvice (potvora, furt se vypíná).

Přesnost tak pásmo 5 cm, ale na to že tam není kabel to stačí. Tedy
jesli tam není jiný, který není pod napětím.

ced