STAV: EPS, kalkulace prostupu tepla

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Čtvrtek Březen 1 21:27:27 CET 2012

Dne 1.3.2012 21:09, Jan Kral napsal(a):
> Takze mejme skladbu steny cihelne zdivo/mineralni vata. Docela by me zajimalo jak se da u takoveto skladby steny vystrcit rosny bod mimo konstrukci steny. Myslim, ze bud bude rosny bod v cihlach nebo v te vate, jen nevim co je horsi. Z tohoto duvodu je rozumnejsi udelat izolaci z polystyrenu a tam by nemuselo vadit kdyz bude rosny bod nekde v polystyrenu.
>
> S pozdravem JK

Nejsem expert,
ale řekli mi, že teplota rosného bodu se vztahuje k relativní vlhkosti a
ta zase závisí na koncentraci vodních par. Pokud se vám podaří snížit
koncentraci vodních par například tím, že jim umožníte volně difundovat
mimo zdivo, nemá tam co kondenzovat a k rosení nedojde. V případě
skladby stěny cihelné zdivo/minerální vlna jde o to, že difuzní odpor
minerální vlny je oproti EPS řádově menší, takže zeď je dobře odvětraná
(tedy pokud se neuzavře nevhodnou omítkou).
Aspoň tak mi to řekli zkušenější :-D

JF