Re: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Pondělí Červen 18 11:17:04 CEST 2012

Nejde apriori o kritiku, ale navrhy na zlepseni.
Neni problem konstrukci vyplesit, otazkou je zda by to pak ty tisice radioamateru po cele zemi byli schopni nebo ochotni stavet?
Pokud to trochu rozpitvame.
Slabsi mista puvodni konstrukce

1. Nizka frekvence 10MHz zakladnich hodin, Zlepseni pouzitim rychlejsiho OCXO neni podle meho vhodna, protoze 10MHz  je standard a nesel by pak pouzt treba ten rubidiovy normal. Resenim je pouziti 10MHz hodin a znich odvodit interni hodiny normalu z nejake vysoke harmonicke (150MHz napriklad) nebo 50MHz hodilo by se 100MHz, ale toho bez nasobicky asi nepujde dosahnout a i kdyz se to jezevcikum mozna nezda stale povazuji pouziti nasobicky v teto aplikaci za systemove nespravne a jeji pouziti by vyzadovalo podrobnou analyzu. Pokud by se design resil jen s MCU, jsme limitovani 80MHZ, coz je tusim stale maximum vstupu i u dnesnich beznych ARM Cortex MCU.
2. Nepresnost 1pps. Pouziti presnejsi GPS, mozne, ale a) drahe, b)hure dostupne a predevsim c) problem to moc neresi.
 Ŕesenim je vytriskat z minima maximum tedy pouzit PIDC (Proportional and Integral digital controller) a tim zpresnit 1PPS, zlepseni by melo byt 3x az 5x a implemetace jednoducha v FPGA ci tak necem.
Pokud by tedy v konstrukci bylo povoleno pouziti neceho jako FPGA dla by se radove zpresnit interni presnost normalu, jaky by byl dopadl na presnost vystupni frekvenci si netroufnu odhadnout.

Jirka