GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Červen 17 22:49:35 CEST 2012

No, to je jednoduché. Samozřejmě nemám lepší normál. Kdybych ho měl
nepotřeboval bych dělat tento. VE2ZAZ k normálu napsal i program který
zaznamenává odchylky a počítá a zobrazuje z nich dlouhodobý průměr.  Na
algoritmus se mě neptejte. Nicméně předpokládám, že autor konstrukce ví
co dělá. Je krásně vidět jak se po zapnutí přesnost postupně zlepšuje.
Ta přesnost které jsem dosáhl není závratná. Ale pro mě je důležité, že
ten normál nebude stárnutím postupně ujíždět jak je tomu u krystalových
oscilátorů. Důležité je, že střed je na 10MHz a je odvozený od
nejpřesnějších normálů ačkoliv jejich přesnosti zdaleka nedosáhnu.

Spousta lidí tu konstrukci kritizuje a říká jak by to udělali oni a
lépe. Pokud to opravdu umíte tak se převeďte... Třeba budu za čas stavět
Vaši konstrukci. Já jsem prostě jen použil mnoha radioamatéry na celé
zemi ověřenou a osvědčenou konstrukci. Nejsem její autor. Jen jsem
provedl drobné úpravy periférií podle svých potřeb.

Někdo tu psal, že by bylo hardcore tímto stabilizovat rubídiový normál.
To se ale běžně dělá. I Autor konstrukce to doporučuje jako dobré řešení.

Možných zlepšení by asi bylo několik. Použít precizní GPS přijímač s
malým jitterem 1PPS signálu. Použít lepší = stabilnější OCXO s malým
šumem. Případně použít místo OCXO rubidiový normál. Použít vyšší
kmitočet OCXO abychom dostali větší počet vzorků a na výstupních 10MHz
to vydělit. Ale konstrukce je prostě taková jaká je a já jsem rád že mám
alespoň docela dobrý normál když už ne špičkový..

     Martin.