Rychle komparatory Analog Devices?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Úterý Červenec 31 10:08:01 CEST 2012

Vypadla mi cast posledn vety.
I kdyby nic nefungovalo jak predpokladam porad to bude o nekolik radu
presnejsi, nez konstrukce typu 74HC590+8bit MCU to cele rizene 24MHz
krystalem u MCU.
Respektive i kdyby ani to ne tak jsem si uvedomi,  je rozdil mezi GHz
zesilovacem a GHz zesiovacem podle DS. Snad trochu proniknu do FPGA i kdyz
zatim na to teda cumim jak pero z gauce.
Predpokladal jsem, nejake howto, jednoduche priklady primo u Xilinx v
kterych krok za krokem predvedou nejake jednoduche a pak slozitejsi
realizace s jejich chipy. Vypobci MCU maji spouzsu ukazkovych appnote a to v
rade pripadu delaji jen MCU a ne vyvojove prostredi, kdezto Xilinx dela jam
chipy tak vyvojove prostredi. Mozna jen neumim hledat.

Hutta

---------- Původní zpráva ----------
Od: hutta.j na seznam.cz
Datum: 31. 7. 2012
Předmět: Re: Re: Rychle komparatory Analog Devices?
"
To je jen pul pravdy.
Jak jsem jiz rikal, cilem je univerzalni citac, tedy spis seznameni se s
problematikou.
Vzal jsem technickou specifikaci profi citace a zacal premyslet jak
dosahnout podobneho, vysledku.

Profi citac
Frekvencini rozsah DC 1mHz az 350MHz (2,8ns az 1000s)
                                AC   10Hz az 350MHz
Input impedance    1M/50Ohm
Input rande             +-5V (+-50V)
Sensiticity               DC-100MHz 20mVpk >100MHz 40mVpk
Slope                      +/-
Profici to daji v  rozliseni 12 az 15 digit s  one time shot 100ps az 25ps

Z vytse uvedenho mi vyplynulo od vstupniho konektoru (analogova cast)
- prepinac vclenujici do signalove cesty kondenzator
- prepinac pripojujici 50ohm odpor
- prepinac vclenujici delic 1/10
- prepinac vclenujici LPF 100kHz
- zesilovac s zesilenim kolem 1, ktery bude fungovat od mHz do 350MHz a to z
casti s 1Mohm vstupni impedanci a nastavitelnym DC offsetem
- schmitr trigger tedy nejaky ten comparator,ktery zvladne 1mHz az 350MHz s
 nastavitelnou hysterezi.

Problem byl zesilovac, viz nedavna debata na toto tema v jinem vlakne.
Nakonec mam zvlast integrovany zesilovac pro frekvence do radove kHz a
tranzistorovy zesilovac s JFETem (J310 nebo 2N4416) pro zbytek. Neni to
uplne ono, zesileni s frekvenci plave o cca 5dB, ale to je asi normalni.
Stejne tak se nejspise nelze  vyhnout jistemu posunu faze (na 350Mz to vidim
radove na 20ps).

Komparator tim zacalo toto vlakno, max frekvence automaticky urcuje min
rychlost (2ns) a me se jako nejvhodnejsi zdala ADCMP562. Input offset je +-2
mV (max 10), to by nemel byt problem lze doladit pri kalibraci a teplotne
offset cestuje max o 2uV/C. Histereze je min 1mV , jak je to s hyst vstupem
jsme snad vyjaslili, cili by nemel byt problem osadit prevodnik napeti proud
1-150uA.
Samovolne kmitani je otazkou, ale i profici musi v citaci mit nejaky podobny
komparator.

Pokud jde o presnost, vubec se zatim ani neodvazuji premyslet o nejakem
domerovani, pro zacatek, inteni hodiny pro Gate 200MHz 5ns,  presnost s
prumerovanim nekam (pro nekoho) k zemedelske 1ns.

Tak asi tak.

I kdyby nic nefungovalo jak predpokladam porad vt

Hutta