Rychle komparatory Analog Devices?

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Červenec 31 10:27:44 CEST 2012

> zesilovacem a GHz zesiovacem podle DS. Snad trochu proniknu do FPGA i kdyz
> zatim na to teda cumim jak pero z gauce.
> Predpokladal jsem, nejake howto, jednoduche priklady primo u Xilinx v
> kterych krok za krokem predvedou nejake jednoduche a pak slozitejsi
> realizace s jejich chipy. Vypobci MCU maji spouzsu ukazkovych appnote a to v
> rade pripadu delaji jen MCU a ne vyvojove prostredi, kdezto Xilinx dela jam
> chipy tak vyvojove prostredi. Mozna jen neumim hledat.

Tady je jeden zasadni rozdil. Pouzivani prostredku (FPGA, CPU, MCU) se
deli na cast obecnou
- u FPGA napr.: jak vymyslet obvod, aby dobre fungoval (hodiny, pipeliny);
- u CPU & MCU: jak nepsat jako dobytek v C, co delat v asmu a co ne;
a na cast konkretni, jak pouzivat zvlastnosti dane rodiny brouku oproti
jinym rodinam tehoz vyrobce ci jinych vyrobcu.

U CPU a predevsim MCU je ta druha cast nesrovnatelne slozitejsi a bohatsi
nez u FPGA. MCU je mnohem konkretnejsi architektura, nez FPGA, takze
obsahuje spoustu jednoucelovych bloku, ktere se rodina od rodiny lisi.
Proto, aby to clovek vubec v rozumnem case rozdejchal, muze pomoct ukazova
napoveda nebo kus zdrojaku (to, ze jsou to ve vetsine pripadu naproste
kusy hnoje, jako napr. veci od IAR, muze byt trochu past).

U FPGA se vyrobce musi soustredit na popis svych specifickych prvku
architektury -- I/O bloky, PLL/DLL, BRAM a DSP. Zbytek, coz je vlastne
temer vsechno, je v ucebnicich. A neni to az tak slozite*, tezke je
zapnout hlavu a myslet ;-)

ZdraviM.P.

--
* V porovnani s ovladnutim programovani vestavenych systemu (vcetne MCU) v
jazyce typu C. Cimz nemyslim prasobastly, ale skutecne dobre navrzene