Jak zacit s FPGA

Ondrej leguanolog na seznam.cz
Úterý Červenec 3 21:29:48 CEST 2012

Pro asynchronní signály se hrana se se dobře detekuje pomocí XOR mezi
signálem a signálem zpožděným o jeden takt (zpoždění se provede Déčkem).
Pokud je první v log. 1 druhý v log. 0 jde o vzestupnou hranu a obdobně
pro sestupnou. Podmínka je, že hodiny jsou dostatečně rychlé.

Ještě je dobré (pokud to zadání jen trochu umožňuje) dát na vstup 1-3
Déčka za účelem synchronizace a odstranění případné metastability. To
samé platí i pro výstup.

Věci okolo IO pinů se obvykle řeší vložením speciální komponenty pro
daný IO (tyto komponenty jsou uvedeny v nápovědě/manuálu) a/nebo
specifikací v UCF souboru (ten se dá naklikat nebo zadat ručně jako
textový soubor).

Ondřej