Jak zacit s FPGA

Posel Liptakov poselzliptakova na gmail.com
Úterý Červenec 3 15:40:45 CEST 2012

Dekuji vsem za reakce.
S zabudanim nemam problem, spise naopak zabudam i to co bych si rad
pamatoval :-)

Aktualne se snazim prijit na veci jako.
jak ve VHDL napisu neco jako  Slope control, tedy obvod,ktery podle stavu
vstupu control bude na vystupu reagovat na nabeznou nebo sestupnou hranu na
vstupu?
Nebo jak se konfiguruji veci vazane na konkretni obvod , treba jak
nakonfuguruji vstupy u Spartana jako dferencialni?

Martin

no pokial ste zaciatocnik tak uplne prva vec ktoru musite urobit je
zabudnut na vsetky hradla a na to ako sa veci lepia dokopy z diskretnych
hradiel. Pokial sa nebavime o velmi specialnych aplikaciach tak FPGA sa
programuju v jazyku ktory popisuje hardware (napriklad to VHDL) a o
implementaciu na uroven logiky sa stara kompilator a ostatne nastroje. Na
mensie veci pouzivam Spartan 3An 400k a miesta je tam az prekvapujuco vela.
Na to co ste popisali bude velmi pravdepodobne stacit aj ten 50k. Robi sa
to tak ze sa napise dizajn, date to skompilovat do velkej verzie, uvidite
kolko zdrojov to potrebuje a vyberiete najblizsi vhodny vacsi cip. Podla
toho ako rychlo chcete aby to bezalo moze stacit aj cip naplneny na 95% ale
moze sa stat ze pre vyssie rychlosti to nenamapujete ani pri 50% naplneni.
b. On 6/29/2012 13:22, Posel Liptakov wrote: >* Dobry den, *>* v jednom
projektu budu nejspise muset pouzit FPGA, snazim se do *>* problematiky
trochu proniknout, ale popravde v tom plavu jak lodni delo *>* bez
lode. *>*Kdysi jsem dostal darem vyvojovou desku Spartan 3A od AVNET
*>* http://www.files.em.avnet.com/files/177/xlx_s3a_evl_ug_rev2_112008.pdf *
>* vytahl jsme ji ze skrine, oprasil a nainstaloval webpack ISE 14.1, *>*objednal jsem JTAG programator a v mezi case si trochu hraji s "ISE".
*>* Nyni jsme ve stavu kdy dokazu v VHDL napast hradlo nebo z
templates *>*prepsat citac, Prelozim a s trochou usili a stesti se mi
podari vysledek
*>* odsimulovat v PC. *>* Dale ovsem tak trochu tapu a nevim jak dal? *>* *>
* - chybi mi nejaky komplexnejsi tutorial v kterm by se slo od meho hradla *
>* k nejakemu komplexnejsimu projektu *>* - chybi mi vzorovy navrh hw z
ktereho bych videl minimalisticke *>* doporucene zapojeni Smartan 3A,
idelane j SPI FLash a i bez Flash a s *>* nahravanim dat z MCU *>* - chybi
mi nejaky dotazenejsi kurz VHDL, zatim jsme zvlasne v cestine *>* nasel jen
pokusy ,ktere skoncili drive nez zacaly *>* - chybi mi predstava co jeste
jde narvat do Sparran 3A 50k nebo 200k, *>* neumim si pod poctem hradel v
obvodu predstavit nic konkretnejsiho, tedy *>* me predstavy konci u desitek
hradel :-) *>* *>* To ceho bych rad v tomto konkretnim pripade dosahl je
zhruba. Zakladni *>* blok, dva 32bit citace pospojavane nejakou logikou,
jedna *>* programovatelna delicka hodin 1,2,4,8, takovych bloku potrebuji
8. Plus *>* nejake seriove nebo 8bit paralelni rozhrani pres ktere budu
moci *>* nastavovat delicky a cit respektive nastavovat citace. *>* V
pripade rozhrani vubec nemam predstavu jak na to. *>* Cekal jsem, ze
soucasti ISE bude knihovna "hotovych" rozhrany, jako I2C, *>* SPI, CAN atd.
ale nic jsem nenasel, respektive nasel jsem IP (k memu *>* velkemu
prekvapeni to neni protokol , ale Intellectual Property *>* <
http://www.xilinx.com/products/intellectual-property/>) kde nejspise
*>*lze takoce veci koupit.
*>* *>* Zkratka uvitam kazde doporuceni a odkaz jak zacit *>* *>* Martin *>*