OT: spotreba aut (bylo: Re: OT: Motorek sterace)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 27 17:39:26 CET 2012

Nejekonomičtější rychlost je 50-70km/h, jen tam kde je 90 a jedete první v
koloně 70,tak vás asi budou mít brzo plný zuby. Nehledě na to, když se tam
vyskytnou dopraváci, je to bez diskuse zdržování provozu - je to pod 80%
maximálky. Mě v kološkole honili, rychlost jsem musel mít 90 a když klesla,
tak to bylo hned přidej, ve městě jsem nesměl pod 40 pokud tomu nic
nebránilo.

Staré motory (2T) se chovají tročku jinak, po ustálení rychlosti lze povolit
plyn (ne zas nějak moc, ale výrazné to je) a jede dál stejně rychle. U
přímého vstřiku jsem to taky trochu cítil, ale jen sotva patrně a musel jsem
na plyn bosou nohou, v botě to cítit není, jde s otáčkama hned dolů. Nebo to
chce jiné boty.

----- Původní zpráva -----
Od: "Zdeněk Aster" <Zdenek.Aster na seznam.cz>

Naprosto souhlasim, s Octavii 1.9 TDI jsem bezne schopny jezdit kolem
5litru, kdyz ji mel pujcenou clovek co ji vozil do servisu, tak byl schopny
na 200km trase mi ji privezt zpatky se spotrebou 7.8l nechapu...
A ja kdyz se hodne snazim tak na ni udelam 3.7l, takze opravdu, ridic
je velky rozdil a pokud neverite tak doporuciji k nahlidnuti
http://www.economyrun.cz/_cz/eco_run.htm je tam krasne ukazano co jde
se seriovym autem udelat za spotrebu a pozor mrknete na prumerne rychlosti
a srovnejte se svymi v aute krome dalnici ten prumer nebude vubec mimo,
tim chci rict, ze i economocky lze jet velmi rozumne a ne jen 30km v hodine.