OT: Horkovzdusna pistole

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Středa Leden 25 10:49:50 CET 2012

Vedle kvality provedení a životnosti jsou také důležité funkce. Horkovzdušek mám kolem několik.
Nejoblíbenější je firemní, koupená původně jen dočasně. To je horkovzduška z GESu ("značka" je CTbrand) model CT-3A (1600W). Ta překvapivě funguje spolehlivě už několik let. Je však pravda, že má v naprosté většině případů nastavenou jen teplotu s ohledem na (od)pájení DPS. Její výhodou je regulace teploty při obou průtocích vzduchu a poměrně stabilní teplota (možná zpětná vazba v řízení?). Regulace se provádí otáčením zadního čela, kde je potenciometr. Zatím má naběháno zhruba několik desítek hodin.
Pro srovnání byla dříve v práci nějaká bez plynulé regulace. Ta vydržela jen pár hodin (zkrat v tělese).

Doma mám dvě. Jednu bez regulace z Bauh...a druhou s regulací a LCD (koupená tuším tamtéž)
Ta s regulací však funguje velice podivně. Regulace je potenciometrem, na LCD se zobrazuje aktuální teplota, ale mezi nastavením výkonu a teplotou na výstupu není vazba. Výstupní teplota tak je strašně nestabilní, reakce na změnu nastavení pomalé a nepřesné. Navíc regulace funguje jen při větším průtoku vzduchu, což je pro mě často problém. Nižší průtok vzduchu je zřejmě jen pro dochlazení či co. Teplota vzduchu je na první stupeň jen kolem 70 °C! Celkově naběhala spíše minuty, takže životnost nemohu posoudit. Zpracování je ale dobré, jen na ní nesedí trysky z těch ostatních. Ta mě prostě zklamala tím jak (ne)funguje.
Překvapivě proto doma nejraději používám tu nejobyčejnější se skokovou regulací. Pro většinu prací mi stačí "první" stupeň a už toho zažila opravdu hodně. Za zhruba 400,- se už dávno "zaplatila".

Petr