Dlouhe rozsveceni zarivek

Neděle Leden 22 22:47:25 CET 2012

Sleduju tohle vlákno a mám čím dál větší problém se svým rozhodnutím. Do
novostavby si na světelné okruhy tahám 24V DC a všude budu dávat ledky.
Znamená to používat všude bodovky, nebo plochá stropní svítidla.
Chladiče dávám do stropu nad sádrokarton. Napájení z centrálního 3f
trafa cca 500W. S čím mám ale problém - s chlazením. Pro jednu bodovku
uchladím tak 15W, Ledky Cree XP-G s celkovým příkonem 15W by měly svítit
jako 100W žárovka. U stropního svítidla snad využiju nějaký plech pod
stropem (nejspíš základní plech toho svítidla) a snad bych při rozumné
teplotě uchladil i 30W. Problém je, že do té velké ratejny (obyvák +
kuchyň) mi podle výpočtu při doporučených 200 lx vychází asi 700W v
žárovkách, případně 100W v ledkách při 90lm/W. Teď mám v panelákovém
pokoji na skříni dvě 15W ledková svítidla - sice to jde odrazem od
stropu, ale v porovnání s lustrem s pěti 20W halogenkami v kouličkách to
zas tak moc nesvítí. I když ty ledky obrátím aby svítily přímo, jsou
subjektivně slabší než ten 100W lustr. Nechápu proč to tak je a bojím
se, aby pak ty výkony stačily. Vzhledem k chlazení už pak ty výkony moc
zvedat nemůžu tak všude počítám s jedním centrálním světlem + s nějakýma
těma bodovkama (nad stolem, nad gaučem... )
Čínské ledky, s kterými jsem dělal první pokusy, jsem dal nakonec do
podhledů (4x16W). Podání barev mě moc nenadchlo, ale tam to nevadí. Tam
mi zase připadá, že to svítí dost.
http://vaelektronik.cz/fotky/svetlo.jpg
http://vaelektronik.cz/fotky/krabice.jpg
http://vaelektronik.cz/fotky/vchod.jpg