Jde nejak rozumne nahradit slidove kondenzatory?

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Leden 16 22:15:49 CET 2012

Vzhledem k tomu, že proud bude zřejmě dominantně limitován ztrátou
vzniklou na ESR a možností odvodu tepla, považoval bych mezní hodnotu u
NP0 keramiky za řádově srovnatelnou s tou slídou. Rozdíl v ESR je na
úrovni chyby měření, resp. pod ní (nebo vylhaný příslušným marketingovým
managorem, vyberte si). Samozřejmě předpokladem je srovnatelné
mechanické provedení kondenzátoru, jeho elektrod a uchycení (připájení)
k DPS.

Otázka je, zda vůbec v popisované aplikaci dojde k takovému proudovému
zatížení, abyste se tím musel zabývat. Zkuste se na filtr při plné palbě
podívat termovizí ;-)

Ohledně dlouhodobé stability: NP0 se léta běžně využívají v rezonančních
obvodech a zásadní problémy (při respektování vlastností) pokud vím
nejsou. Je to ovšem zase otázka čísel, výpočtů a reálně potřebné přesnosti.

Dá se najít dost materiálů
(http://www.google.cz/search?hl=cs&safe=off&site=webhp&q=np0+capacitor+long+term+stability),
ale stejně se vše ukáže až v praxi (jak to ten Číňan na lince s kondíky
právě zbastlil ;-) ).

---
Jirka