[OT] Jak mi RedBull nedal kridla, ale sablonu TQFT100

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 3 21:31:59 CET 2012

Chtel jsem si pres svatky osadit nejake chipy v pouzdre TQFP100 s rozteci 0.5 mm.
Tak jsem si rekl, ze zkusim davkovani pasty pomoci sablony. I pomoci tipu
z konference jsem nasel nejake dodavatele tenkych plechu v Brne (bronz, mosaz,
alpaka), ale ani jeden z dodavatelu pres svatky neuradoval. Tak jsem premyslel
z ceho to udelat a prisla mi do ruky plechovka od RedBullu.

Tak jsem plechovce uriznul dna. Vznikl kus plechu o tloustce zhruba 0.1mm. Byl ale
samozrejme hodne stoceny do svitku. Tak jsem to vzal zehlickou na max. teplotu pres
papir, chvilku jsem to na tom nechal, pak vypnul a nechal pomalu zchladnout.
Vysledkem byl pekne rovny plech.

Drobna komplikace byla, ze je z obou stran natreny. Zkousel jsem nater sundat
chemicky, ale na nic to nereagovalo (aceton, toluen, C6000, HCl, HaOH), tak jsem
to z jedne strany sundal jemnym smirglem.

Na to jsem pak dal negativni resist (vyzkousel jsem to pod vodou, jak tady nedavno
slo, dela se to pekne).
Leptal jsem v lazni, kterou pouzivam na cuprextit (HCl+H2O2+H2O v pomeru 1:1:2),
fungovalo to slusne.

No a takhle to dopadlo. Funguje. Samozrejme zivotnost asi nebude nijak prevratna,
ale na domaci bastleni to urcite vyhovi.
http://www.volny.cz/labaj/Sablona_TQFP100_05mm_1.jpg
http://www.volny.cz/labaj/Sablona_TQFP100_05mm_2.jpg

Dalsi pokus udelam s mensimi otvory, pouzdra TQFP100 z knihoven Eagle je maji
zbytecne velke, davkuje to prilis moc pasty a pasta je prilis blizko pouzdra.

Petr Labaj