Gelovky 12V - zrejme slusne

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Únor 19 15:36:15 CET 2012

Myslím, že směšujete dvě věci -  a) kvalitu aku na jedné straně a b)
možnost regenerace po "odchodu" na straně druhé. Tvrdím, že ať je a)
jakákoliv, b) bude po skutečném poškození (sulfatace, vyschnutí, rozpad
desek...) téměř nemožná.

Další věc: stav aku opravdu nelze posoudit podle měření svorkového
napětí naprázdno - ale to přece víte.

Budu konkrétní: nedávno jsem vyměňoval 96 kusů stejně starých Pb
gelových aku 12V/4,5Ah ve dvou UPS (2 x 48 ks). Všechny kusy měly
svorková napětí v normě a prakticky totožná. Při měření odevzdané
kapacity (po předchozím plném nabití) byl rozptyl mezi všemi kusy v
intervalu cca 0,7 až cca 4,3 Ah...

---
Jirka