RE: OT: Memorování [Was: Re: *SPAM* RE: OT Re: ponuka prace]

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Únor 13 10:14:49 CET 2012

A ja som na strednej skoro prepadol z Obcianskej nauky :)
Aj to vysvedcenie bolo zaujimave 1,1,1,1..... 4

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of AZe
Sent: Saturday, February 11, 2012 11:55 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Memorování [Was: Re: *SPAM* RE: OT Re: ponuka prace]

Mě velice vadila naprostá izolovanost předmětů. Dějepis byl biflováním letopočtů, dějiny literatury (na SŠ) byl jakoby úplně jiný svět. Na ZDŠ v hudební výchově nás nutili učit se data narození vousatých dědků. Od té doby mám pocit, že se tihle lidé už jako dědkové narodili a nikdy nebyli mladí.
Nikdo z vyučujících nedokázal zaujmout. Na technických středních školách by to mělo být vše provázáno především s lidmi spojenými s vynálezy a objevy.
Nikdy jsem neslyšel něco víc o Edisonovi (kromě všeobecně známé zkreslené informace, že vynalezl žárovku), Teslovi, atd. Až po letech se dozvídám z TV dokumentů, kdo byl vlastně čí současník, co všechno dělali, jak se známé osobnosti například z oblasti fyziky a jiných oborů účastnili i politického života, jak se znali a stýkali. Pro mne byli učitelé dějepisu a "literatury"
neskuteční suchaři, tyto předměty jsem nenáviděl. Vzpomeňme na Marečka a "století páry" pan Kemra. Ve fyzice ano, v češtině už ne. Děs. O učitelkách raději nepíši.
AZE

Přesně, to je opět dáno tupostí učitelů :-) Učitel, který pochopí, že dějepis není memorování letopočtů, ale úžasně zajímavé učení o invariantách lidského chování, bude mít úspěch. Ovšem takových je zoufale málo.

Ales Prochaska