Re: OT: Memorování [Was: Re: *SPAM* RE: OT Re: ponuka prace]

AZe aze na seznam.cz
Sobota Únor 11 11:54:52 CET 2012

Mě velice vadila naprostá izolovanost předmětů. Dějepis byl biflováním
letopočtů, dějiny literatury (na SŠ) byl jakoby úplně jiný svět. Na ZDŠ v
hudební výchově nás nutili učit se data narození vousatých dědků. Od té doby
mám pocit, že se tihle lidé už jako dědkové narodili a nikdy nebyli mladí.
Nikdo z vyučujících nedokázal zaujmout. Na technických středních školách by
to mělo být vše provázáno především s lidmi spojenými s vynálezy a objevy.
Nikdy jsem neslyšel něco víc o Edisonovi (kromě všeobecně známé zkreslené
informace, že vynalezl žárovku), Teslovi, atd. Až po letech se dozvídám z TV
dokumentů, kdo byl vlastně čí současník, co všechno dělali, jak se známé
osobnosti například z oblasti fyziky a jiných oborů účastnili i politického
života, jak se znali a stýkali. Pro mne byli učitelé dějepisu a "literatury"
neskuteční suchaři, tyto předměty jsem nenáviděl. Vzpomeňme na Marečka a
"století páry" pan Kemra. Ve fyzice ano, v češtině už ne. Děs. O učitelkách
raději nepíši.
AZE

Přesně, to je opět dáno tupostí učitelů :-) Učitel, který pochopí, že
dějepis není memorování letopočtů, ale úžasně zajímavé učení o
invariantách lidského chování, bude mít úspěch. Ovšem takových je
zoufale málo.

Ales Prochaska