Konstrukcia DDS generatora z PE/2006 - pokracovanie

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pátek Únor 3 18:54:55 CET 2012

Ahoj Jano,

2012/2/3 Jan Waclawek <konfera na efton.sk>:

> To som prehliadol, prepac.

Ja sa nehnevam, je to ok. Len po Danovych nedavnych narazkach som bol
v rozpakoch.

> Pohnutka je ten modul mat pre pripad necakanej potreby, ako relativne lacny ale kvalitny zdroj signalu, ktory si mozem sam programovat podla potreby (modulacie, sweepy). Preto ma nezaujima ta riadiaca doska, spravim si to tak ci tak po svojom.

Som si myslel, ze to asi potrebujes do prace... Ale bolo to len take
zasumene citanie medzi riadkami.

> Ja tomu VF nerozumiem a preto chcem vyuzit existujuci hotovy projekt a postavit si ho. Kedze tie DPS nie su, vratil som sa k Danovmu prispevku z aprila, kde sa ponukol ze ich da znova spravit s pripadnymi drobnymi upravami. Dano sam povedal, ze na nic rozsiahlejsie nema cas a nikto iny sa neponukol, t.j. ti ludia objektivne nie su.

Ako som pisal v maily Radkovi V., chcel som nieco napisat nieco viac
ku vf a konstrukcii, ale som si to rozmyslel. Bol by som zase oznaceny
za nekonstruktivneho tliachaca a to naozaj nepotrebujem. Verim tomu,
ze ludia sa zaobidu aj bez toho, aby som sa tu vykecaval. Aj ked obcas
ma to chyti ako nedavno pri letovacke.

> No a ja tu dosku naozaj chcem, nechcem teraz len kecat o hypoteticky lepsom rieseni ktore nikto neurobi.
>
> Mozme kecat, nevadi to, ale podla moznosti pod inym nazvom vlakna.

No kecanie je fajn vec, ale ja si radsej sadnem a urobim cosi
prakticke. Aspon v poslednych dnoch som sa k tomu dokopal a tak
premyslam, kreslim a zase premyslam, kreslim a hladam kto a co by mi
mohol vyrobit. Sice neviem ako to cele dopadne, ale mam aspon ako tak
zmysluplne straveny cas.

> Cim si povedal znova to iste, ze ti ludia nie su. (Inak si myslim, ze tu komplexitu miniLA podcenujes).

Z hladiska hw je to naozaj dost jednoduche zariadenie. A pri sw musis
len logicky mysliet a programovat. V tomto smere je dds ovela
komplikovanejsia.

> Mne ten modul vyhovuje tak ako je resp. s tymi navrhovanymi drobnymi zmenami by mi vyhovoval tak akurat. A do urcitej miery ocakavam nieco "hotove" - hotovy plosak s hotovym balickom suciastok.
>
> Mozno sa to da kupit aj hotove cakumprask (ukaz prstom, len tak pre zaujimavost) - ale podstata bastlenia je v tom, urobit nieco, co sa da kupit, inak, obvykle horsie a s vacsou namahou, no a potom sa o tom da rozsiahlo vykecavat na fore a pri pive. No a z toho vsetkeho vyplyva potom ta radost... ;-)

A neuvazoval si o tom si to kupit hotove? Na ebay ci dx sa daju kupit
bud hotove pristroje alebo hotove moduly, treba len hladat a byt
trpezlivy pri hladani. Ja som si resers ohladom DDS robil tak cca 9-12
mesiacov dozadu, dnes by som to musel znova hladat. Viem, ze som toho
nasiel za dve stranky, ostatne bolo nezaujimave. Boli to hotove
radioamterske projekty, s akou takou alebo lepsou dokumentaciou, takze
sa dalo popozerat co kto ako riesil a nabrat trochu inspiracie. Ale za
tie prachy to asi fakt nestoji. Pokial clovek nema aspon ake take
vybavenie a cas sa s tym hrat.

A.