Solarni regulace Re: Vanocni gadgety

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Prosinec 28 09:09:43 CET 2012

No hezke, skoda ze ja si nemohu dovolit ten luxus a jit na vyssi napeti
na vstupu ze solaru - planuju to primarne na lod a nerad bych tam
operoval napetim vyssim nez tech cca 50V - a naopak chci aby to umelo
pracovat s panelama s maximalnim U kolem 20V tedy provozni kolem 15-18V.
Tim padem pada ten luxus jako je ta vase fet dioda na vystupu.

http://www.cncnet.info/work/mppt/mppt.png

je tam sice fet dioda na vstupu (Q3), ale pokud jsou osazeny ty vystupni
D7/D4 tak je tam zbytecna a zatim ji nepouzivam - je to spojene natvrdo
- zbavit se tech diod se mi ale nechce - bez nich je v pripade nejakeho
opomenuti okmzite v haji dolni fet v mustku

jinak FW jsem vcera uz prepsal tak ze si uz sam nastavuje maximalni
vykon menice - neustale se meri proud a napeti na vstup a pocita jejich
soucin a porovnava s predchozim stavem a podle toho koriguje plneni PWM

zkousel jsem panel simulovat na zdroji s vlozenym seriovym odporem a zda
se zeby to mohlo fungovat, ale holt bez slunicka se to moc vyzkouset neda

merim samozrejme napeti a proud na vystupu s tim ze zatez je zapojena
mezi menic a merici IC k baterii - jsem tedy schopen z dodavaneho vykonu
na vstupu a do baterie dopocitat i proud dodavany do zateze a jsem
schopen samozrejme zatez i odepnout

naopak pri nabiti baterie na maximum se zapina jeste dalsi mosfet, ktery
zapne nejake "topeni" ktere dokaze zuzitkovat prebytecny vykon na panelu
- treba zapnutim bojleru, tak abych nemusel odstavovat menic - rizeni
bude asi nejaka pomala PWM generovana SW - tak abych dokazal drzet
baterii na plnem nabiti

a dalsi ficura je treti spinac, ktery bude urcen na pomocne sepnuti
dobijeni ze site - tedy kdyz nebude energie ze solaru a baterie bude
vybita tak aby se mohla zapnout nejaka externi nabijecka - teprve kdyz
vsechno selze tak MCu odstavi cele napajeni tim, ze se odstrihne
napajeci menic LM2575

Radek Vicek