Vanocni gadgety

Čtvrtek Prosinec 27 20:55:04 CET 2012

Už jsem to dokreslil, teď už jen čekám až mi přijdou desky. Schema je
tady http://vaelektronik.cz/fotky/SOLARNAB.tif a takhle vypadá deska
http://vaelektronik.cz/fotky/solarnab_rozm.gif  Na vstupu bude 16x
2M2/100V - největší sehnatelná kapacita na 100V. Panel má 70V při
zatížení a okolo 95 naprázdno. Na výstupu mám 5x10M/25, za tlumivkou je
už malá střídavá složka. Problém keramiky ve zdroji je v tom, že
tlumivka s tou kapacitou rezonuje s minimálním tlumením a pak bývají
problémy se stabilitou regulace. Tak tam dávám ještě elit a pro
optimální tlumení mi u něj vyšel odpor 0,3 Ohmu. Nejspíš ten odpor bude
zbytečný, ale místo na desce na něj je. Jinak na vstupu a výstupu ještě
filtr, abych si s tím nezarušil barák.
Už jeden spínák jsem s keramikou dělal, ale ten byl na 80A. Tady ten
panel dává 1,5A, na výstupu 14V je z toho 7,5A. Efektivní střídavá
složka na vstupních kondech je asi 3A s impulzy těch 7,5A. Dávat tam
elity když předpokládám životnost nějakých 20 let, se mi zrovna moc
nelíbilo.
Ta MPPT regulace se tady dělá přes ten 4053 dole. Dva přepínače tvoří
oscilátor a přes R18 se tím kmitočtem moduluje šířka impulzů, třetí
synchronně usměrňuje změny ve výstupním proudu a po zesílení ovládá
šířku impulzů. Až mi přijde deska, nastane bastlení :-)
Anděl