Solarni regulace Re: Vanocni gadgety

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Prosinec 29 13:13:45 CET 2012

Dnes konecne zasvitilo a tak nejaka data:

http://www.cncnet.info/galery/mppt/slunce_graf.png

je videt jak ke konci zapnula ochrana proti prebiti pri 14.3V - nejprve
se zkusi pripojit externi zatez (je tam pripojenej 17W odpor 15R) a
teprve kdyz to nepomuze tak se snizi vykon menice

a je take videt, ze se to seslo s ubytkem vykonu na panelu takze se
bralo cim dal vic z baterie az nakonec byla zatez pri 13.5V odpojena a
baterie se zacla znovu nabijet

MPPT regulace ma jeste mirne mouchy, ktere jsou zpusobene nevyladenosti
regulacni smycky - zjistil jsem, ze ji trochu mate vstupni kapacita
kondenzatoru (zvlast pri nizsich vykonech), ktera nejakou dobu pokryva
vykon a az pak se krivka vykonu propadne - do toho samozrejme vstupuje
zmena napeti na baterii a okazmite zmeny dopadajici energie na panel

za cca 3h panel vyrobil 125kWs tedy cca 35Wh - a to pri zoufale
orientaci na cisty vychod (nelze dat jinak)

RV