OT: Rozpoznavani hudby [Bylo: OT nazev skladby]

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Pátek Prosinec 21 12:20:31 CET 2012

> Ačkoliv Shazam překvapuje přesností rozpoznávání skladeb, nedělá to
> "inteligentně" jako my, tj. tím, že rozpozná melodii, harmonii,
> rytmus atd., ale tím, že má nějaký ten profil x spekrálních vzorků
> odměřovaných v čase po určité vzorkovací periodě a pak hledá nejlepší
> korelaci v databázi.

Ano, to myslim byl vysledek minule debaty. Abych se priznal vzal jsem to
jen jako fakt a na premysleni si nechal jine veci.

On i mozek obcas zafunguje nejak podobne kdyz mu par tonu v nejake
skladbe pripomina jinou. Pri dukladnem porovnani pak prijde na to, ze to
byla jen vzdalena podoba.

> U vážné hudby je zvykem, že každý dirigent si víceméně určuje sám
> tempo...
> ...z hlediska hudebního sice "zní dost podobně", ale z hlediska
> technického "je úplně jiná" a tedy ta korelace asi nebude moc
> vycházet.

Nojo to by ale velmi podobny problem mel byt i u zivych nahravek. Taky
jsem jich tehdy par zkusil. A je fakt, ze uspesnost byla nizsi nez u
studiovek. Co si vzpominam tak obcas poznal skladbu ale jiny koncert.
Treba Queen z Budapesti 1986 poznal spravne ale prvni pokus dal na
starsi koncert. Na tomto koncertu Freddie zpival jednu skladbu madarsky
a to vim, ze ani jeden z programu nedal ;)

Uz si moc vysledky nepamatuji tehda (asi pred pul rokem) jsem zkousel
asi 3 programy a odhadem tak 50 skladeb (nektere v ruznych castech).
Obecne se da rici, ze mene zname skladby ze znamych alb to najde v
pohode, mene zname kapely take, ale rarity jsou problem stejne jako ma
problemy s zivou a jak vidno i s vaznou hudbou.

Pavel