OT: Rozpoznavani hudby [Bylo: OT nazev skladby]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Prosinec 21 13:27:47 CET 2012

Zdravím,

> Ano, to myslim byl vysledek minule debaty. Abych se priznal vzal jsem to
> jen jako fakt a na premysleni si nechal jine veci.
>
> On i mozek obcas zafunguje nejak podobne kdyz mu par tonu v nejake skladbe
> pripomina jinou. Pri dukladnem porovnani pak prijde na to, ze to byla jen
> vzdalena podoba.

To je pravda.

> Nojo to by ale velmi podobny problem mel byt i u zivych nahravek. Taky jsem
> jich tehdy par zkusil. A je fakt, ze uspesnost byla nizsi nez u studiovek.
> Co si vzpominam tak obcas poznal skladbu ale jiny koncert. Treba Queen z
> Budapesti 1986 poznal spravne ale prvni pokus dal na starsi koncert. Na
> tomto koncertu Freddie zpival jednu skladbu madarsky a to vim, ze ani jeden
> z programu nedal ;)

Ano, to potvrzuje naše závěry. Ještě k těm koncertům - v moderní hudbě je,
na rozdíl od klasické, zvykem udávat přesné tempo v BPM - samozřejmě to
nedělají všichni, čím méně je kapela "elektronická", tím je tohle méně časté,
ale řada kapel používá nějakou elektronickou "podporu" svého vystoupení -
různé sequencery, bicí automaty atd. - zase záleží na žánru a konkrétním
tělese, a tam je to potřeba vyloženě numericky zadat. Můj poslední koncert
z tohoto žánru byl Elán teď v listopadu, a měl jsem podezření, že některé
písně měly doprovod z playbacku a zpěvák vlastně zpíval "karaoke", možná
ještě občas doplněné živým kytarovým sólem atd. Možná naživo hráli všichni,
ale pod tím jela studiová nahrávka, protože ten zvuk byl příliš "plný" a
"dokonalý" na to, aby to vyprodukovali přímo na pódiu při počtu, kolik jich
tam bylo a jaké při tom dělali prostocviky :-). Každopádně po všech stránkách
byly ty písně velmi podobné svým studiovým "originálům", snad právě kromě
zpěvu, tam byla ta "živost" slyšet. A myslím, že Elán není v tomto výjimka,
spíše naopak.
  A to u vážné hudby prostě nehrozí, třeba aby si Filharmonie při koncertu
přilepšovala playbackem :-).

> Uz si moc vysledky nepamatuji tehda (asi pred pul rokem) jsem zkousel asi 3
> programy a odhadem tak 50 skladeb (nektere v ruznych castech). Obecne se da
> rici, ze mene zname skladby ze znamych alb to najde v pohode, mene zname
> kapely take, ale rarity jsou problem stejne jako ma problemy s zivou a jak
> vidno i s vaznou hudbou.
>
> Pavel

Zdraví Pavel