OT nazev skladby

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Prosinec 20 05:00:33 CET 2012

Zdravím,

> Nemas to i v elektronicke podobe? Vystavit to na chvilku na netu a mozna se
> tu nekdo z nas chyti a neco pozname.

> Ono je to jednoduche, kdo nejvice vyprodava stadiony a koncertni saly? V
> onom zebricku bude vetsina kapel rockovych a metalovych. I ta zminena Omega
> je schopna i dnes po 50ti letech naplnit stadion, Blue Effect, ac z puvodni
> sestavy zustal jen Radim Hladik, tak ma navstevnost taky slusnou. Pravda,
> playlisty nasich radii tomu neodpovidaji. Takze i se speky v tomto zanru by
> nemel byt problem. Naproti tomu vazna hudba nema takovou popularitu takze
> [...]

Mne to nepřekvapuje.
  Ačkoliv Shazam překvapuje přesností rozpoznávání skladeb, nedělá to
"inteligentně" jako my, tj. tím, že rozpozná melodii, harmonii, rytmus atd.,
ale tím, že má nějaký ten profil x spekrálních vzorků odměřovaných v čase po
určité vzorkovací periodě a pak hledá nejlepší korelaci v databázi.
  U vážné hudby je zvykem, že každý dirigent si víceméně určuje sám tempo
(používané termíny uvedené v jednotlivých větách partitury jako "Lento" či
"Vivace" nespecifikují přesné BPM, takže je na dirigentovi, jak on to osobně
cítí) a každý orchestr či sbor zní trochu jinak - mírně odlišné uspořádání
nástrojů, jinak umístěné a nastavené  mikrofony, jiný zvukař, který preferuje
odlišnou charakteristiku zvuku nahrávky atd.
  Díky tomu, vznikne-li nahrávka Rusalky na jednom místě a dá-li ji někdo do
Shazamu, bude pak perfektně rozpoznávat právě tuto jednu nahrávku, ale dle mne
jinou nahrávku rozpoznat vůbec nemusí a spíše nerozpozná, právě díky tomu,
že z hlediska hudebního sice "zní dost podobně", ale z hlediska technického
"je úplně jiná" a tedy ta korelace asi nebude moc vycházet.
  Zdraví Pavel