Doporucte zakladni desku pro tiche PC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 9 16:26:31 CET 2012

S bootovanim z Flashky to jde, pokud ale nemate tu smulu jako ja, ze
zrovna Vas BIOS to neumi. Resp. mozna to nejak jde, ale musi na te
Flashce byt ten system vybaven nejakym "vylepsenim" od jedne velke
firmy, sidlici na hranicich s Canadou, ktera je znama svym duslednym
dodrzovanim standardu. Takze natahnete jen jejich OS.
Ta deska je mimochodem Gigabyte.

Jinak se da za velmi malo penez koupit USB FDD, coz neni spatna
volba pro pouziti v budoucnu. FDD interface ze zakladnich desek uz
docela mizi, a kazdou chvili za mnou prijde nekdo s tim, ze ma neco
na diskete a do jeho netbooku/tabletu to nejak nejde strcit, i kdyz se
snazil i dost silou.

Pokud jde o seriove porty, tak velmi dobre zkusenosti mam s PCI
portovyma kartama s chipy NetMos/MosChip MCS9835 a 9865.
Jsou to skutecne poctive seriove porty, existuje pro to i nejaky
driver pro pouziti v DOSu. Protoze nektere moje aplikace behaji
bez operacniho systemu primo nad HW, tak to pouzivam i bez
jakehokoli driveru primo na urovni portu a funguje to vyborne.
Takze pokud zbude volny PCI slot, je to dobre a levne reseni.
Delaji se i ve snizenem LowProfile PCI.

PL