Re: ot: Posledný let raketoplánu Discovery

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Duben 20 13:56:14 CEST 2012


R> Dne 20.4.2012 13:23, Tomáš Hamouz napsal(a):
>> Myslím že nemáte pravdu co se týče zmenšení síly v kořeni křídla díky
>> tomu, že se "rozloží" do celé délky.
>>
>> Pokud budu uvažovat prohnutí malé, tak bez ohledu na to jaký tvar bude
>> nosník mít bude moment působící v místě vetknutí stejný.
>>
>> Pro případ extrémně pružného nosníku, a speciálně křídla se uplatní
>> dva zcela jiné efekty - jednak se zmenší délka ramene a tím i moment a
>> jednak díky změně plochy průmětu křídla do roviny a tím i zmenšení
>> vztlaku dojde k celkovému zmenšení momentu na kořen křídla.

R> vztlak se nemuze zmensovat nebo zvetsovat - letadlo vazi porad stejne -
R> pouze se muze lokalne menit plosne zatizeni

Není, v okamžiku těsně před vystřelením musíte přičíst tah šňůry. A
ten bude výrazně větší než je hmotnost modelu, spíš několikanásobně.

R> premyslim o tom a podle me dojde predevsim k jinemu (priznivejsimu) typu
R> namahani - v pripade tuheho nosniku dochazi v miste vetknuti k bodovemu
R> ohybu - v pripade ze se kridlo ohyba a je pruzne tak se cast teto sily
R> transformuje na tah/tlak, kde je pevnost nasobne vetsi
R> kdyz si to namaluji tak ze bych jednu pulku kridla namaloval jako
R> pulkruh (konec kridla by byl na korenem kridla) a namaluji si rozklad 
R> sil tak je zcela jasne ze cast sily pusobi ve smeru vetknuti kridla do
R> trupu

Nemyslím, nosník se z principu prohýbý vždy pokud není dokonale tuhý,
a to s reálnými materiály nelze. Změna namáhání v místě vetknutí je
důsledkem změny geometrie, nikoliv samotnou pružností nosníku.


Tomáš





Další informace o konferenci Hw-list