ot: Posledný let raketoplánu Discovery
RV
vicek.radek na cpost.cz
Pátek Duben 20 13:37:09 CEST 2012
Dne 20.4.2012 13:23, Tomáš Hamouz napsal(a):
> Myslím že nemáte pravdu co se týče zmenšení síly v kořeni křídla díky
> tomu, že se "rozloží" do celé délky.
>
> Pokud budu uvažovat prohnutí malé, tak bez ohledu na to jaký tvar bude
> nosník mít bude moment působící v místě vetknutí stejný.
>
> Pro případ extrémně pružného nosníku, a speciálně křídla se uplatní
> dva zcela jiné efekty - jednak se zmenší délka ramene a tím i moment a
> jednak díky změně plochy průmětu křídla do roviny a tím i zmenšení
> vztlaku dojde k celkovému zmenšení momentu na kořen křídla.
vztlak se nemuze zmensovat nebo zvetsovat - letadlo vazi porad stejne -
pouze se muze lokalne menit plosne zatizeni
premyslim o tom a podle me dojde predevsim k jinemu (priznivejsimu) typu
namahani - v pripade tuheho nosniku dochazi v miste vetknuti k bodovemu
ohybu - v pripade ze se kridlo ohyba a je pruzne tak se cast teto sily
transformuje na tah/tlak, kde je pevnost nasobne vetsi
kdyz si to namaluji tak ze bych jednu pulku kridla namaloval jako
pulkruh (konec kridla by byl na korenem kridla) a namaluji si rozklad
sil tak je zcela jasne ze cast sily pusobi ve smeru vetknuti kridla do
trupu
Další informace o konferenci Hw-list