ot: Posledný let raketoplánu Discovery

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Duben 20 14:24:06 CEST 2012

Dne 20.4.2012 13:56, Tomáš Hamouz napsal(a):

> Není, v okamžiku těsně před vystřelením musíte přičíst tah šňůry. A
> ten bude výrazně větší než je hmotnost modelu, spíš několikanásobně.

Ale vzdyt vubec o nejakem vystrelovani nemluvime - ty kridla se ohybaji
i pri statickem zatizeni

> Nemyslím, nosník se z principu prohýbý vždy pokud není dokonale tuhý,
> a to s reálnými materiály nelze. Změna namáhání v místě vetknutí je
> důsledkem změny geometrie, nikoliv samotnou pružností nosníku.

ted se priznam jsem mimo - netusim co se mi snazite dokazat

jak chcete dosahnout zmenu geometrie Ohybani kridla) bez toho aby ten
nosnik pruzil? to se snad rozumi samosebou ne?

co se tyka dokonale tuhosti - nemusi byt prece dokonala - staci kdyz se
ji blizi

udelajte si pokus - vemte spejli a dejte ji na konci do sveraku a ohnete
ji nejakou silo pusobici na konci tak az praskne

pak na tu samou spejli nasunte tesne po cele delce zeleznou trubku az k
mistu, kde je upevnena ve sveraku - to je myslim dostatecne dokonale
tuhy nosnik - pak zkuste pri jake sile ta spejle praskne a pri jake vychylce