OT: Cpost a OS (bylo: Re: ATXMEGA - projekt pro srandu, nechcese n)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Září 22 11:32:09 CEST 2011

Vrrrr, pane kolego :) Posty puvodne jely se stanicemi (386) na DOSu s
aplikaci APOST a pripojovaly se na (486) fileserverservery s nainstalovanym
AT&T UNIX SVR5. Vsechno zelezo od AT&T/NCR, servery s microchannel
architekturou (taky radost to spravovat).

Jako alternativa se testoval NT server 3.51, do ostreho provozu se dostaly
az NT4. Proc presne se ustoupilo od UNIXu je trochu spekulace - puvodni
dodavatel AT&T (jehoz soucasti byla i NCR) se pro nejakych financnich
problemech rozlozil a prave NCR se odtrhla ci bylo odtrzena. Jako dodavatel
Ceske posty ovsem NCR zustala, prestoze se jednalo o jiny subjekt, resp.
lide v ceske pobocce zustali stejni, jen se zmenilo logo a firma trochu
"visela ve vzduchu" bez podpory zahranicniho vlastnika.

Predpokladam, ze prave to byl moment, kdy se lamal chleba - AT&T jako
dodavatel puvodniho UNIXu i HW mel pravdepodobne nizsi ceny za licence OS,
nez za kolik byl ochoten je dodavat v tu chvili jiz "cizi" firme NCR.
Prestoze NT server take nebyl (a neni) zrovna za hubicku, financne vychazel
lepe a bylo tedy zahajeno prezbrojovani.

Z pohledu aplikace se v te dobe zmenilo jen naproste minimum, oba systemy v
tu dobu plnily pouze funkce file- a backup serveru.

Dalsi genezi zblizka neznam, neb jsem od CP odesel.

Pavel Kutina