Parazitni kapacita kontaktniho pole ?

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Neděle Říjen 30 21:44:25 CET 2011

>Osobně na testy používám staré dobré zkušební DPS, kolem vývodových IO
>klidně SMD zbytek (to značně zkrátí dráhy a tím zlepší VF parametry) a
>pokud je něco náročnějšího, tak obvodu rovnou navrhnu víceméně
>definitivní a odpovídající desku.

Myslím si, že k tomu dospeje každý, kto len nekopíruje z časopisov ale
robí vlastné konštrukcie. Ja vždy navrhujem takú "skorodefinitívnu"
dosku DPS, ktorú upevním do rámčeku z prvkov Merkuru, aby som ju mohol
ľubovolne otáčať, upevním tam aj ovládacie prvky, displeje, LED-ky,
motorky. No a potom upravujem, preškrabávam plošák, robím drátové
prepoje a ak treba, tak vyrobím a upevním ďalšiu prídavnú dosku. Všetky
zmeny kreslím do pôvodného návrhu DPS, až som spokojný a vyrobím
definitívnu verziu. Univerzálne dosky a zapojovacie polia možno mnohým
vyhovujú ale je v nich už mnoho vecí "napevno" určené a mňa obmedzujú,
aj keď som skúšal nejaké programy, ktoré to mali uľahčiť a vyrobil som
si tiež niekoľko vlastných návrhov univerzálnych DPS. P.B.