Parazitni kapacita kontaktniho pole ?

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Říjen 30 21:09:57 CET 2011

Já kontaktní pole nepoužívám, ale pokud jsem měl příležitost vidět tu
koncepci, tak na VF (a to ani ve frekvenční, ani v časové oblasti) to
tedy opravdu není. Nejen kapacita, ale i indukčnost nesmyslně dlouhých a
různě zakřivených spojů, systém zemí žádný, resp. kdovíjaký....atd.

Takže na rychlé vyzkoušení něčeho bez nároků na VF parametry ano, ale to
je tak vše.

Osobně na testy používám staré dobré zkušební DPS, kolem vývodových IO
klidně SMD zbytek (to značně zkrátí dráhy a tím zlepší VF parametry) a
pokud je něco náročnějšího, tak obvodu rovnou navrhnu víceméně
definitivní a odpovídající desku.

Možná mám výhodu v tom, že s VKV přijímači jsem kdysi téměř začínal,
takže je mám trochu "v krvi" a na kontaktní pole bych to tedy nikdy
nezkoušel. Od těch obvodů jsem vždycky chtěl víceméně předvídatelné a
stabilní chování, nešlo mi o výzkum VF vlastností heterogenního
prostředí relativně značných rozměrů ;-)

---
Jirka