Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
Kuba Jan
honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Říjen 13 22:08:06 CEST 2011
No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu.......
Nechcete mi dofám tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam
zpočátku dávali dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely
škodovek 105,120) má stejný výkon a další parametry jako zřeba dnešní z
Fabie.
Konstrukce je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.
Právě na internetu je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:
Třeba zde:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
V poslední části :
"Dříve se alternátory vyráběly pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a
55 A (770 W), nyní se alternátor o výkonu 770 W používá jen u menších
vozidel bez větších spotřebičů.
Běžné hodnoty jsou 70 A (980 W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím
už se dá i slušně svařovat)"
TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní alternátory
minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"
Co se týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel alternátor
( ložiska ) ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve Š105 co si
pamatuji asi v 50000 km.
Jakub
Jakub
Dne 13.10.2011 21:16, AZe napsal(a):
> V čem jsou "dnešní" alternátory jiné? Žeby v nich byly modré krystaly?
> Nemám čas Vám vyvracet bludy, použijte internet.
> AZE
>
>
> ----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Thursday, October 13, 2011 4:37 PM
> Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
>
>
> Skoda 110 R, to jako srovnavate s dnesnimi alternatory? To je jen takova
> sranda ne?
>
>
> Dne 13.10.2011 10:20, Michal Gregor napsal(a):
>> To je fakt tak spatne? Jezdim vetsinou na 1500 otacek, tedy 15 - 20
>> amper. V zime teda ta baterka nema moc sanci se dobit - svetla,
>> ventilator, ohrivani skel a zrcatek.
>>
>> Michal Gregor
>>
>>
>>
>> ----- Original Message ----- From: "AZe" <aze na seznam.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Thursday, October 13, 2011 9:53 AM
>> Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
>>
>>
>> Tady je křivka proud/otáčky pro alt. 42A. Je vidět, že při nízkých
>> otáčkách
>> nedosáhne ani 1/3 max. proudu. U těch větších je to stejné.
>> http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg
>> AZE
>>
>> ----- Original Message ----- From: "AZe" <aze na seznam.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Thursday, October 13, 2011 9:31 AM
>> Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
>>
>>
>> Víte, jak vypadá charakteristika alternátoru? Ví to ten člověk, co
>> "do toho
>> dělá" ? Asi ne.
>> Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky počátku
>> nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu, kdy
>> napětí na
>> něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max. otáčkách, což je tak
>> kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc, chová se jako zdroj
>> proudu. Při
>> lehkém zvýšení otáček přidáním plynu zdaleka nemůže dosáhnout proudu,
>> který
>> by ho mohl poškodit. ani jiné riziko mu nehrozí, například od napěťových
>> špiček cizího stertéru, protože je tak jako tak trvale připojen k
>> baterii,
>> ať stojí nebo se točí.
>> Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho člověka
>> přímo u
>> toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na stejné téma jsem
>> dělal
>> spoustu měření pro diplomku.
>> AZE
>>
>> ----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Thursday, October 13, 2011 7:29 AM
>> Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
>>
>>
>>
>> Ten clovek dela do aut asi 30 let a tohle si nevymyslel, v kazdem
>> pripade mi tvrdi, ze je proste nastartovane auto jako startovaci blbost.
>> V kazdem pripade lepsi dve vybite baterie, nez jedna vybita a jedno
>> znicene nabijeni.
>> Mimochodem s baterkami delam denodenne a v zivote jsem nevidel
>> zkratovany jedne clanek . Pokud to nekdo neudelal umyslne. Ale stale je
>> to pouze o 2 v mene.
>> To spis jsem narazil na spoustu baterii,kde byl jeden clanek preruseny.
>> JaKub
>>
>> Dne 13.10.2011 2:01, gatilo napsal(a):
>>> 13.10.2011, 1:58:02
>>>
>>> Cinsky padelky polovodicu taky spolehlive odchazeji pri polovine
>>> katalogovyho proudu. U alternatoru, to klidne muze byt stejne.
>>>
>>> S pozdravem Pavel
>>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>>
>>> --
>>> AZE napsal:
>>>
>>>> Alternátor se při přetížení chová jako zdroj proudu. Prostě se z
>>>> něj vyšší
>>>> proud než max. (a ten by taknějak měl snést, že) nedá dostat. Takových
>>>> kachen existuje posusta.
>>>> AZE
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20111013/253fb8a3/attachment-0001.htm>
Další informace o konferenci Hw-list