<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu....... <br>
    Nechcete mi dofám  tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam
    zpočátku dávali dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely
    škodovek 105,120) má stejný výkon a další  parametry jako zřeba
    dnešní z Fabie.<br>
    Konstrukce je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.<br>
    Právě na internetu je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:<br>
    Třeba zde:<br>
    <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380">http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380</a><br>
    V poslední části :<br>
    <font face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica" size="2">"Dříve
      se alternátory vyráběly pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a
      55 A (770 W), nyní se alternátor o výkonu 770 W používá jen u
      menších vozidel bez větších spotřebičů.</font><br>
    <font face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica" size="2">Běžné
      hodnoty jsou 70 A (980 W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím
      už se dá i slušně svařovat)"<br>
      <br>
      TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní
      alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"<br>
      Co se týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel
      alternátor ( ložiska )  ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve
      Š105 co si pamatuji asi v 50000 km.<br>
      Jakub<br>
      <br>
      <br>
      <br>
    </font>Jakub<br>
    Dne 13.10.2011 21:16, AZe napsal(a):
    <blockquote cite="mid:B1588F27F8EF45E78F050D8537BF6DAC@pc"
      type="cite">V čem jsou "dnešní" alternátory jiné? Žeby v nich byly
      modré krystaly? Nemám čas Vám vyvracet bludy, použijte internet.
      <br>
      AZE
      <br>
      <br>
      <br>
      ----- Original Message ----- From: "Kuba Jan"
      <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:honza.kuba@gmail.com">&lt;honza.kuba@gmail.com&gt;</a>
      <br>
      To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</a>
      <br>
      Sent: Thursday, October 13, 2011 4:37 PM
      <br>
      Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
      <br>
      <br>
      <br>
      Skoda 110 R, to jako srovnavate s dnesnimi alternatory? To je jen
      takova
      <br>
      sranda ne?
      <br>
      <br>
      <br>
      Dne 13.10.2011 10:20, Michal Gregor napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">To je fakt tak spatne? Jezdim vetsinou na
        1500 otacek, tedy 15 - 20 amper. V zime teda ta baterka nema moc
        sanci se dobit - svetla, ventilator, ohrivani skel a zrcatek.
        <br>
        <br>
        Michal Gregor
        <br>
        <br>
        <br>
        <br>
        ----- Original Message ----- From: "AZe" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:aze@seznam.cz">&lt;aze@seznam.cz&gt;</a>
        <br>
        To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</a>
        <br>
        Sent: Thursday, October 13, 2011 9:53 AM
        <br>
        Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
        <br>
        <br>
        <br>
        Tady je křivka proud/otáčky pro alt. 42A. Je vidět, že při
        nízkých otáčkách
        <br>
        nedosáhne ani 1/3 max. proudu. U těch větších je to stejné.
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg">http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg</a>
        <br>
        AZE
        <br>
        <br>
        ----- Original Message ----- From: "AZe" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:aze@seznam.cz">&lt;aze@seznam.cz&gt;</a>
        <br>
        To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</a>
        <br>
        Sent: Thursday, October 13, 2011 9:31 AM
        <br>
        Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
        <br>
        <br>
        <br>
        Víte, jak vypadá charakteristika alternátoru? Ví to ten člověk,
        co "do toho
        <br>
        dělá" ? Asi ne.
        <br>
        Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky
        počátku
        <br>
        nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu, 
        kdy napětí na
        <br>
        něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max. otáčkách,
        což je tak
        <br>
        kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc, chová se jako zdroj
        proudu. Při
        <br>
        lehkém zvýšení otáček přidáním plynu zdaleka nemůže dosáhnout
        proudu, který
        <br>
        by ho mohl poškodit. ani jiné riziko mu nehrozí, například od
        napěťových
        <br>
        špiček cizího stertéru, protože je tak jako tak trvale připojen
        k baterii,
        <br>
        ať stojí nebo se točí.
        <br>
        Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho
        člověka přímo u
        <br>
        toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na stejné téma
        jsem dělal
        <br>
        spoustu měření pro diplomku.
        <br>
        AZE
        <br>
        <br>
        ----- Original Message ----- From: "Kuba Jan"
        <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:honza.kuba@gmail.com">&lt;honza.kuba@gmail.com&gt;</a>
        <br>
        To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</a>
        <br>
        Sent: Thursday, October 13, 2011 7:29 AM
        <br>
        Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
        <br>
        <br>
        <br>
        <br>
        Ten clovek dela do aut asi 30 let a tohle si nevymyslel, v
        kazdem
        <br>
        pripade mi tvrdi, ze je proste nastartovane auto jako startovaci
        blbost.
        <br>
        V kazdem pripade lepsi dve vybite baterie, nez jedna vybita a
        jedno
        <br>
        znicene nabijeni.
        <br>
        Mimochodem s baterkami delam denodenne a v zivote jsem nevidel
        <br>
        zkratovany jedne clanek . Pokud to nekdo neudelal umyslne. Ale
        stale je
        <br>
        to pouze o 2 v mene.
        <br>
        To spis jsem narazil na spoustu baterii,kde byl jeden clanek
        preruseny.
        <br>
        JaKub
        <br>
        <br>
        Dne 13.10.2011 2:01, gatilo napsal(a):
        <br>
        <blockquote type="cite">  13.10.2011, 1:58:02
          <br>
          <br>
          Cinsky padelky polovodicu taky spolehlive odchazeji pri
          polovine
          <br>
          katalogovyho proudu. U alternatoru, to klidne muze byt stejne.
          <br>
          <br>
          S pozdravem Pavel
          <br>
             <a class="moz-txt-link-freetext" href="mailto:gatilo">mailto:gatilo</a> + zavinac + centrum.cz
          <br>
          <br>
          -- <br>
          AZE napsal:
          <br>
          <br>
          <blockquote type="cite">Alternátor se při přetížení chová jako
            zdroj proudu. Prostě se z něj vyšší
            <br>
            proud než max. (a ten by taknějak měl snést, že) nedá
            dostat. Takových
            <br>
            kachen existuje posusta.
            <br>
            AZE
            <br>
          </blockquote>
          <br>
          _______________________________________________
          <br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        _______________________________________________
        <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
        <br>
        _______________________________________________
        <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
        <br>
        _______________________________________________
        <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
        _______________________________________________
        <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>