<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu....... <br>
Nechcete mi dofám tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam
zpočátku dávali dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely
škodovek 105,120) má stejný výkon a další parametry jako zřeba
dnešní z Fabie.<br>
Konstrukce je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.<br>
Právě na internetu je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:<br>
Třeba zde:<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380">http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380</a><br>
V poslední části :<br>
<font face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica" size="2">"Dříve
se alternátory vyráběly pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a
55 A (770 W), nyní se alternátor o výkonu 770 W používá jen u
menších vozidel bez větších spotřebičů.</font><br>
<font face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica" size="2">Běžné
hodnoty jsou 70 A (980 W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím
už se dá i slušně svařovat)"<br>
<br>
TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní
alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"<br>
Co se týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel
alternátor ( ložiska ) ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve
Š105 co si pamatuji asi v 50000 km.<br>
Jakub<br>
<br>
<br>
<br>
</font>Jakub<br>
Dne 13.10.2011 21:16, AZe napsal(a):
<blockquote cite="mid:B1588F27F8EF45E78F050D8537BF6DAC@pc"
type="cite">V čem jsou "dnešní" alternátory jiné? Žeby v nich byly
modré krystaly? Nemám čas Vám vyvracet bludy, použijte internet.
<br>
AZE
<br>
<br>
<br>
----- Original Message ----- From: "Kuba Jan"
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:honza.kuba@gmail.com"><honza.kuba@gmail.com></a>
<br>
To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></a>
<br>
Sent: Thursday, October 13, 2011 4:37 PM
<br>
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
<br>
<br>
<br>
Skoda 110 R, to jako srovnavate s dnesnimi alternatory? To je jen
takova
<br>
sranda ne?
<br>
<br>
<br>
Dne 13.10.2011 10:20, Michal Gregor napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">To je fakt tak spatne? Jezdim vetsinou na
1500 otacek, tedy 15 - 20 amper. V zime teda ta baterka nema moc
sanci se dobit - svetla, ventilator, ohrivani skel a zrcatek.
<br>
<br>
Michal Gregor
<br>
<br>
<br>
<br>
----- Original Message ----- From: "AZe" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:aze@seznam.cz"><aze@seznam.cz></a>
<br>
To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></a>
<br>
Sent: Thursday, October 13, 2011 9:53 AM
<br>
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
<br>
<br>
<br>
Tady je křivka proud/otáčky pro alt. 42A. Je vidět, že při
nízkých otáčkách
<br>
nedosáhne ani 1/3 max. proudu. U těch větších je to stejné.
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg">http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg</a>
<br>
AZE
<br>
<br>
----- Original Message ----- From: "AZe" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:aze@seznam.cz"><aze@seznam.cz></a>
<br>
To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></a>
<br>
Sent: Thursday, October 13, 2011 9:31 AM
<br>
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
<br>
<br>
<br>
Víte, jak vypadá charakteristika alternátoru? Ví to ten člověk,
co "do toho
<br>
dělá" ? Asi ne.
<br>
Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky
počátku
<br>
nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu,
kdy napětí na
<br>
něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max. otáčkách,
což je tak
<br>
kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc, chová se jako zdroj
proudu. Při
<br>
lehkém zvýšení otáček přidáním plynu zdaleka nemůže dosáhnout
proudu, který
<br>
by ho mohl poškodit. ani jiné riziko mu nehrozí, například od
napěťových
<br>
špiček cizího stertéru, protože je tak jako tak trvale připojen
k baterii,
<br>
ať stojí nebo se točí.
<br>
Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho
člověka přímo u
<br>
toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na stejné téma
jsem dělal
<br>
spoustu měření pro diplomku.
<br>
AZE
<br>
<br>
----- Original Message ----- From: "Kuba Jan"
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:honza.kuba@gmail.com"><honza.kuba@gmail.com></a>
<br>
To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></a>
<br>
Sent: Thursday, October 13, 2011 7:29 AM
<br>
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?
<br>
<br>
<br>
<br>
Ten clovek dela do aut asi 30 let a tohle si nevymyslel, v
kazdem
<br>
pripade mi tvrdi, ze je proste nastartovane auto jako startovaci
blbost.
<br>
V kazdem pripade lepsi dve vybite baterie, nez jedna vybita a
jedno
<br>
znicene nabijeni.
<br>
Mimochodem s baterkami delam denodenne a v zivote jsem nevidel
<br>
zkratovany jedne clanek . Pokud to nekdo neudelal umyslne. Ale
stale je
<br>
to pouze o 2 v mene.
<br>
To spis jsem narazil na spoustu baterii,kde byl jeden clanek
preruseny.
<br>
JaKub
<br>
<br>
Dne 13.10.2011 2:01, gatilo napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite"> 13.10.2011, 1:58:02
<br>
<br>
Cinsky padelky polovodicu taky spolehlive odchazeji pri
polovine
<br>
katalogovyho proudu. U alternatoru, to klidne muze byt stejne.
<br>
<br>
S pozdravem Pavel
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="mailto:gatilo">mailto:gatilo</a> + zavinac + centrum.cz
<br>
<br>
-- <br>
AZE napsal:
<br>
<br>
<blockquote type="cite">Alternátor se při přetížení chová jako
zdroj proudu. Prostě se z něj vyšší
<br>
proud než max. (a ten by taknějak měl snést, že) nedá
dostat. Takových
<br>
kachen existuje posusta.
<br>
AZE
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> <br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>