AMD konci s x86?!?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Listopad 30 01:07:15 CET 2011

On 29. 11. 2011 20:44, Petr Zahradnik wrote:
> Od Microsoftu je toho v .NET napsáno mnoho a mnoho. Že jádro
> operačního systému není napsáno v .NET, to je rozumné, že aplikace
> typu Kalkulačka nejsou přepsané do .NET, to mi nevadí a je to i
> logické.

Toto ma zaujalo. Aby som uviedol suvislosti.. som programator, vacsinou
robim ANSI C procesy pod Win (teda okrem startupu by mali byt
platformovo nezavisle, ale na nicom inom ako Win32 a WinCE testovane
neboli), poznam Win32API (pred nejakymi rokmi som vyvijal Win aplikacie,
t.j. GUI, atd je mi celkom doverne zname). Naopak Linux nepoznam takmer
vobec (ako BFU som chvilu cez GUI Debianu cosi obsluhoval, spustal, apod).

Ale nerozumiem nazoru, ze to ze Kalkulacka nie je v .NET, je logicke. Na
Win7 je prave ta kalkulacka uplne ina, ako na W2k/XP (este aj na W95
snad bola rovnaka). T.j. pre Win7 ju prepisovali. Preco nie .NET? A
preco je to logicke?

Zaverecne suvislossti: podla mna je .NET blbost (ok, mozno silne slovo,
subjektivny nazor, ale stojim si za nim). Prave preto, ze poznam WinAPI,
mi .NET nesedi. Co prinas nove? Kniznice? Daju sa urobit aj pre WinAPI.
Mensie naroky na programatorov? OK... Ale za cenu vyssich narokov na RAM
vykon PC atd... preco? naco? aj zabudanie uvolnovania buffrov
programatormi sa da riesit kniznicne. Ked si za nim MS tak stoji, preco
aj tu kalkulku neurobila v nom? Na tak primitivnej aplikacii by to
vobec, ale vobec nevadilo (spomalenie by nebolo na sucasnych PC
pozorovatelne).
Sam tiez nepoznam "nic viditelne" od MS napisane v .NET. Pozrime sa
inde. Take ovladace ATI kariet. Kedysi bol Control Panel pisany vo
WinPAI... click, click, OK a bolo. Potom prisiel .NET Control Center.
1) nesiel spustit, ziadal instalaciu .NET Framework. OK, dnes to ma
kazdy, ale vtedy to bol krok navyse (a par 10-tok MB cohosi na HDD)..
2) click................wait............aaa nieco nabehlo....
click..........wait..... no a tak. OK na sucasnych strojoch wait=1s, ale
kde je prinos? Preco by nesiel ovladaci panel aj dnes napisat jednoducho
a rycho pri zachovani funkcnosti?

Tot votazky. A este raz opakujem - som vyvojar pod Windows.

miro