AMD konci s x86?!?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Listopad 29 20:44:06 CET 2011

Původní zpráva ze dne 29.11.2011 od Vojtěch Bubník:

> S čím vlastně nesouhlasíte?

S tím, co jsem quotoval výše.

> To že Microsoft plánuje větší podporu vývojářům C++ než dříve je
> fakt. Třeba co se týče knihoven pro UI, Microsoft skončil u
> starobylého MFC a veškeré úsilí směřoval do .NET. Windows 8 budou
> mít nové UI, které bude přístupné z C++, což je první větší novinka
> co se týče programování UI v C++ snad po 10ti letech.

To jsem nequotoval, jestli dobře vidím. Quotoval jsem ty nesmyslné
závěry napsané výše. Microsoft vyvíjí mnoho platforem současně.
Vývojářů C++ je dost a tak si jistě podporu zaslouží, asi se jí
dožadují. Zrovna tak existuje dost různých řešení pod .NET. Proslýchá
se, že WinForms snad už moc podporovat nechtějí, je tu WPF,
Silverlight apod. A to jsou jen ty vizuální záležitosti, což je jen
pidimalá část technologií.

> Co je od Microsoftu napsáno v .NET? Co má takový průměrný uživatel
> Windows nainstalováno na svém počítači běžící pod .NET?

Od Microsoftu je toho v .NET napsáno mnoho a mnoho. Že jádro
operačního systému není napsáno v .NET, to je rozumné, že aplikace
typu Kalkulačka nejsou přepsané do .NET, to mi nevadí a je to i
logické. Že má Microsoft tuny kódu už napsaného a chce ho využít, to
je také logické. K čemu by bylo, kdyby ty malé aplikace, které jsou
součástí operačního systému, jsou tam už roky, jsou spolehlivé a ten
kód existuje, někdo přepisoval?

.NET Framework samozřejmě využívá celá řada aplikací od Microsoftu,
které lze najít na běžných počítačích, například Office, Sharepoint
apod. Že to není napsané kompletně v .NET? A kdo by to zbytečně dělal?
To je běžný životní cyklus aplikací, že se doplňuje a nepřepisuje,
dokud to není nevyhnutelné.

.NET není jen o desktop aplikacích, to je jen zlomek. Jsou tu
serverové aplikace, jsou tu služby, webové služby, mobilní aplikace.
Microsoft samozřejmě běžně píše aplikace v .NET a jsou hodně masově
rozšířené a používané. Pod .NET jsou také aplikace pro jejich Cloud.
Tohle všechno uživatelé zcela běžně používají, kupují a platí za to
dlouhatánské peníze.

PS: A teď ještě k tématu viz subject:

http://arstechnica.com/gadgets/news/2011/10/can-amd-survive-bulldozers-disappointing-debut.ars

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601