RE: Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Listopad 22 09:29:18 CET 2011

Tak to je teda brutální!
Nechápu, proč když u svitkových kondenzátorů je tento problém takhle výrazný, ze se na nich neuvádí napětí nějak tak, aby to bylo běžnému technikovi srozumitelné. Jak má člověk vědět, že na 230V je potřeba dát kondenzátor minimálně na 630V? Chápu, že ty špičky se v síti mohou vyskytovat a že k průrazu dojde až nad tím napětím napsaným na kondenzátoru, ale přesto si myslím, že by tam třeba v závorce mohlo být na jaké napětí je C reálně použitelný.

Jakub Šerých

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kručinský Ladislav
Sent: Monday, November 21, 2011 8:43 PM
To: HW-news
Subject: Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Zdravíčko.
Tak mi to nedalo, kondenzátor jsem vylovil z odpadků, odřízl čela a rozmotal. Prakticky po celé délce svitku byly v kovovém filmu průhledné mapy, které plochou mohly odpovídat ztrátě kapacity.

Dvě fotky jsou na lada.issa.cz

Na kondenzátoru bylo uvedeno:
0.68 / 10
1.5 MKP
250V ~
0.68 / 10
Nevíte náhodou někdo, co znamená ta desítka za lomítkem a to 1.5 před MKP ???

Zdravím

Ing. Ladislav Kručinský