Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Listopad 22 10:14:35 CET 2011

Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).Tady
se někdo špatně vyspal, nebo si kafař nedal ranní kafe.

Na 230V stačí dát kondenzátor na 230V, na 230V DC ho pak musíte umět
spočítat ;-)

----- Původní zpráva -----
Od: Šerých Jakub

Tak to je teda brutální!
Nechápu, proč když u svitkových kondenzátorů je tento problém takhle
výrazný, ze se na nich neuvádí napětí nějak tak, aby to bylo běžnému
technikovi srozumitelné. Jak má člověk vědět, že na 230V je potřeba dát
kondenzátor minimálně na 630V? Chápu, že ty špičky se v síti mohou
vyskytovat a že k průrazu dojde až nad tím napětím napsaným na kondenzátoru,
ale přesto si myslím, že by tam třeba v závorce mohlo být na jaké napětí je
C reálně použitelný.

Jakub Šerých