Re: Re: domácí meteostanice - měření kvality obvzduší?

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Středa Listopad 16 18:39:35 CET 2011

Ano, pochopil jsem a jen jsem upozornil na rizika v sousedských vztazích,
která jsou defacto stejná jako když jde o peníze.
Vraťme se ale k tématu.
Pokud vás zajímá takto malé lokalizované místo, tak to měření ukáže
okamžitou hodnotu, která se ale může, a asi i bude dosti měnit ( zavane vítr
...)
Buďto chcete okamžitou hodnotu - soused hodí do kotle "domácí briketu" a vám
to ukáže zvýšené hodnoty.
Nebo chcete nějaký průměr zatížení ve vaší "malé" lokalitě, a teď si
vymyslím - třeba měsíční průměr zatížení zplodinami.
Půjdete s tím na úřad (stavební, živnostenský...) a co s tím ?
Požádejte o sofistikované měření daný úřad.
Pokud to chcete jen pro vlastní potřebu, tak budete trápit jen sám sebe,
kamarády v hospodě a můžete nám poslat info do konfery. ¨To je ale vše.
Promiňte mi, že jsem Vám to řekl takto.
Ano, pochopil jsem, že to může posloužit jen Vám pro informaci, co že se to
ve Vašem okolí děje.
Ale to s tím nebudete nic dělat ? K čemu to pak je ?
Jindra Polívka

> Pokud by to daná meteo uměla, tak to bude pro malou lokální oblast.
> Spíše bych to viděl na převzetí údajů z veřejně přístupných zdrojů, které
> jsou na netu

Abych to upřesnil. Nezajímá mě, jaký vzduch má soused v komíně. Zajímá mě
vzduch u mě na zahradě a v domě. Nejbližší meteo stanice měřící kvalitu
vzduchu je z Modřan v Libuši a v Bráníku. V Komořanech je sice ČMHU, ale
nenašel jsem, že by uveřejňovali údaje o čistotě obvzduší.

> Ohledně ovzduší jde většinou skutečně o regionální oblast.

Přesně tak. Mezi panelákama modřanského sídliště na kopci bude jistě lepší
vzduch než mezi komínama mých sousedů na svahu, kdy mám komíny domků pode
mnou ve výši mých oken.

> Existují čidla, která vám dají určité hodnoty, ale bez atestací atd...
> bude to jen orientační a v dané oblasti

Stejně by mě to zajímalo. Rád bych měl aspoň zhruba srovnání, o kolik je
horší nebo lepší bydlet v komínu souseda než třeba na Václaváku.

> a dotyčný, kterého se to bude týkat vás pak po zveřejnění může i žalovat.

Nemám v plánu žádného mého souseda kvůli jeho komínu žalovat či na něho
křičet. To by nikam nevedlo. Nechci být nijak adresní. Prostě chci vědět
jaký vzduch mám doma bez ohledu na zdroj znečištění.

Google ukázal například:
http://www.staceyk.org/airSensors/sensorsetup.php

Senzor prachu je světelná závora. Zajímalo by mě, jak odliší mlhu od prachu.
http://media.digikey.com/pdf/Data%20Sheets/Sharp%20PDFs/GP2Y1010AU.pdf

Vojta Bubník