Re: Re: domácí meteostanice - měření kvality obvzduší?

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Středa Listopad 16 17:47:35 CET 2011

> Pokud by to daná meteo uměla, tak to bude pro malou lokální oblast.
> Spíše bych to viděl na převzetí údajů z veřejně přístupných zdrojů, které
> jsou na netu

Abych to upřesnil. Nezajímá mě, jaký vzduch má soused v komíně. Zajímá mě vzduch u mě na zahradě a v domě. Nejbližší meteo stanice měřící kvalitu vzduchu je z Modřan v Libuši a v Bráníku. V Komořanech je sice ČMHU, ale nenašel jsem, že by uveřejňovali údaje o čistotě obvzduší.

> Ohledně ovzduší jde většinou skutečně o regionální oblast.

Přesně tak. Mezi panelákama modřanského sídliště na kopci bude jistě lepší vzduch než mezi komínama mých sousedů na svahu, kdy mám komíny domků pode mnou ve výši mých oken.

> Existují čidla, která vám dají určité hodnoty, ale bez atestací atd... bude
> to jen orientační a v dané oblasti

Stejně by mě to zajímalo. Rád bych měl aspoň zhruba srovnání, o kolik je horší nebo lepší bydlet v komínu souseda než třeba na Václaváku.

> a dotyčný, kterého se to bude týkat vás pak po zveřejnění může i žalovat.

Nemám v plánu žádného mého souseda kvůli jeho komínu žalovat či na něho křičet. To by nikam nevedlo. Nechci být nijak adresní. Prostě chci vědět jaký vzduch mám doma bez ohledu na zdroj znečištění.

Google ukázal například:
http://www.staceyk.org/airSensors/sensorsetup.php

Senzor prachu je světelná závora. Zajímalo by mě, jak odliší mlhu od prachu.
http://media.digikey.com/pdf/Data%20Sheets/Sharp%20PDFs/GP2Y1010AU.pdf

Vojta Bubník