2takt diesel (bylo: Největší ELEKTRO FANTAZMAGORIE)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Květen 19 10:04:51 CEST 2011

> Ano vstrikuje, v tomto je to normalni vznetovy motor. Mazani je take
> oddelene a olej se nespaluje. Pouze vyplach valcu je spojen do 1 taktu a
> proto ten motor musi byt nejak preplnovan. V hlave je vyfukovy ventil a
> vstrikovaci tryska, saci otvor je ve valci kus nad urovni vniz je dno pistu
> ve spodni uvrati. Pri expazni je ventil uzavren a otvor prekryt pistem,
> pist pracuje. Pred koncem expanze a odkrytim saciho otvoru je otevren
> vyfukovy ventil, aby zbytek tlaku z valce unikl a nesel do sani. Pote je
> odkryt saci otvor a do valce je vhanen cerstvy vzduch vyhanejici ventilem
> [...]

Zdravim,
  domnivam se, ze to asi neni jedina mozna konstrukce 2taktniho dieselu.
Napriklad zde: http://www.youtube.com/watch?v=vS_dnFVYGpA je k videni nadherny
Fairbanks Morse 50 HP jednovalec, ktery dle umisteni vyfuku na boku valce jeste
vice pripomina bezny benzinovy dvoutakt treba z pionyra - pochybuji, ze ma
vyfukovy ventil a myslim si, ze vyfukovy otvor se i zde otevira pohybem pistu.
Nicmene nuceny proplach je samozrejme i zde nutny. Je naopak mozne, ze v hlave
je ventil saci, nebot tento motor se startuje pneumaticky (viz video) a pokud
by nebylo mozno vpustit vzduch do valce seshora, start by dle mne nebyl mozny.
  S pozdravem Pavel