Největší ELEKTRO FANTAZMAGORIE

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Středa Květen 18 23:23:22 CEST 2011


> To jo, ale to byl dvoutakt dělaný na naftu a ne na benzín. Velké nafťáky

Nojo jenze benzinovy 2takt a naftovy 2takt jsou uplne rozdilne motory, 
spolecny maji jen nazev vychazejici z poctu taktu pracovniho cyklu. 
2takt diesel musi byt preplnovan. Ma normalne rozvod (typicky OHV) s 
vyfukovym ventilem. Palivo se dodava az do stlaceneho vzduchu vstrikem 
jako u klasickeho dieselu. Mazaci olej je normalne pod pistem a krome 
maleho pruniku se nedostava do spalovani.

Aby benzinovy 2takt bezel na naftu musi byt teply a musi mit pomerne 
velkou kompresi.

> se i dnes dělají jako dvoutakty.

Ano yyrabi, ale uz malo. Dmychadlo nebo kompresor jsou pomerne slozite a 
kdyz uz tam je rozvod pro vyfukovy ventil tak muze byt i pro saci. 
Parametry nejsou az takovy zazrak proti 4taktu. Na ponorkach uz se 
pouzivaji reaktory a u lokomotiv 4takty stejne jako i u vetsiny 
generatoru vcetne velkych stacionarnich. Zbyvaji lode a tam situaci neznam.

Kdyz slysim nebo ctu 2takt diesel tak si vybavim Sergeje, ukrajinskou 
lokomotivu CSD rady 781 (drive T679.1), ktera kdyz jela v Brne tak az v 
Praze jste ji slyseli ;)

Pavel



Další informace o konferenci Hw-list