Největší ELEKTRO FANTAZMAGORIE
Pavel_t
pavel_t na centrum.cz
Středa Květen 18 23:23:22 CEST 2011
> To jo, ale to byl dvoutakt dělaný na naftu a ne na benzín. Velké nafťáky
Nojo jenze benzinovy 2takt a naftovy 2takt jsou uplne rozdilne motory,
spolecny maji jen nazev vychazejici z poctu taktu pracovniho cyklu.
2takt diesel musi byt preplnovan. Ma normalne rozvod (typicky OHV) s
vyfukovym ventilem. Palivo se dodava az do stlaceneho vzduchu vstrikem
jako u klasickeho dieselu. Mazaci olej je normalne pod pistem a krome
maleho pruniku se nedostava do spalovani.
Aby benzinovy 2takt bezel na naftu musi byt teply a musi mit pomerne
velkou kompresi.
> se i dnes dělají jako dvoutakty.
Ano yyrabi, ale uz malo. Dmychadlo nebo kompresor jsou pomerne slozite a
kdyz uz tam je rozvod pro vyfukovy ventil tak muze byt i pro saci.
Parametry nejsou az takovy zazrak proti 4taktu. Na ponorkach uz se
pouzivaji reaktory a u lokomotiv 4takty stejne jako i u vetsiny
generatoru vcetne velkych stacionarnich. Zbyvaji lode a tam situaci neznam.
Kdyz slysim nebo ctu 2takt diesel tak si vybavim Sergeje, ukrajinskou
lokomotivu CSD rady 781 (drive T679.1), ktera kdyz jela v Brne tak az v
Praze jste ji slyseli ;)
Pavel
Další informace o konferenci Hw-list