obsluha pameti - VHDL

Milan Gerat milan.gerat na gmail.com
Pátek Červen 17 20:25:51 CEST 2011

--Kedze ide o plne synchronny navrh, ide o vzajomny rozdiel oneskoreni medzi
vystupmi jednotlivych klopakov a vstupmi na pamati, ide teda najma o signal
/WR oproti ostatnym.

No to mi je samozrejme jasne, preto bez ohladu ci to je CPLD alebo FPGA
treba vyuzit klopaky v IO bunke aby rozdiel bol nepatrny, pripadne ho
korigovat "analogovo" napr. pF C + pripadne maly R.

--V CPLD su klopaky vo vystupnych makrocelach priamo na pinoch, t.j. medzi
nimi rozdiel je nepatrny. V FPGA je to v kazdom inak a ak sa signal
preroutuje z klopaku skrz niekolko dalsich blokov len preto lebo sa inak k
vystupnemu pinu nedostane, tak na nom vznikne oproti ostatnym signalom mozno
aj nie prave zanedbatelne oneskorenie.

CPLD nie je ziadny zazrak, aj FPGA maju klopaky priamo v pri IO pinoch, a to
oneskorenie na pin je hodne male, ba priam by som povedal ze urcite mensie
ako u "staruckej" 95144. Okrem toho je tam spravidla hodne moznosti ako
nastavit elektricky standard alebo mozno by sa dal vyuzit diferencialny
rezim vystupov a pod.

--No, viete, je uplne jedno ze to Vase lacne FPGA dokaze invertovat 200MHz
signal s oneskorenim 1ns, ked tu ide o nieco uplne ine.

No hlavny prinos 200MHz oproti 100MHz je moznost 2x presnejsie nacasovat
napr. citanie dat do FPGA /5ns/ co pri cykle SRAM 10ns nemusi byt na 100MHz
jednoducho realizovatelne, ked zvazime oneskorenia vystupnych signalov na
riadiace piny SRAM /OE/, vstupne oneskorenia DAT do FPGA...

Je mi jasne ze tato nasa rozprava nijako nepomaha problem riesit, ale fakt
je ze FPGA dava viacej moznosti.
Jedine co mozem pre dane riesenie s CPLD realne poradit je myslim tato veta:
Plne synchronny navrh, treba vyuzit klopaky v IO bunke aby rozdiel bol
nepatrny, pripadne ho korigovat "analogovo" napr. pF C + pripadne maly R a
dufat...

Milan