Auto baterie 110Ah?
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Pátek Červenec 15 15:17:24 CEST 2011
Ten akumulátor se při oživování dobíjí pouze pokud není schopen se nabít.
Jak se začne nabíjet, tak se nabije, odpojí a aku se nechá běžet s pulsním
generátorem samotný, takže se mírně tímto vybíjí, pak se po dosažení
nějakého napětí připojí úplně blbá nabíječka (bez aktivní elektroniky) a
furt dokola než je aku probraný. Má se dosáhnout kolem 90% původní kapacity.
Existuje i jiný způsob pro úplně vytuhlý aku, pomocí 50V zdroje nabít kondy
a vybít je do aku, to 1000x/s.
----- Původní zpráva -----
Od: "Lubor Otta" <butan na geoinvest.cz>
Uvažuji že bych si ten přípravek postavil.
Může někdo kvalifikovaně popsat kdy začnou pulsy akumulátoru škodit,
vydrolovat hmotu z deskových elektrod? Vím že nesmí plynovat, ale jak
detekovat malé bublinky které se hned zase vstřebají, ale působyli by
kavitací. Začne akumulátor syčet? Viděl to někdo?
Má smysl hlídat impulsní napětí na článku pod dobu kratší než 1ms?
Myslím aby nepřesáhlo 15V?
Lubor
Dne 2.7.2011 22:22, Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Když si navinete dobrou cívku, tak stačí i ten bez zdvojovače. Podívejte
> se,jak moc je to závislé na vlastnostech kondu. Je otázka, jestli je lepší
> mosfet, nebo NPN, spíš bych se přikláněl k bipolární klasice, ale fet je
> prostě IN. Někde (možná i tam) jsem kdysi viděl konstrukci s přímo obřími
> cívkami pro velké aku, psali tam o 800A špičce.
Další informace o konferenci Hw-list