Kavalita / sila signalu DVBT?

Pondělí Leden 31 17:23:09 CET 2011

Mam zde dalsi vyvoj, cvicne jsem do retezce zapojil rozbocovac s
uvadenym utlumem 7.5dB a ejhle TV karta chodi a kdyz zmerim signal
pomoci Technisatu tak
na 33kanale ukazuje  silu signalu 56% a kvalitu 100%, na 58 pak 44/100.
Jeden by rekl, ze problem byl v silnem signalu, ale u Technisatu merak
rika, sila signalu max 60% a i kdyz nevim z ceho tak, mereni rikaji,
ze Technisat je  jeden z nejcitlivejsich prijimacu.
Kdyz vyradim anteni zesilovac, tak nic nenaladi ani ten Technisat.
Vyznate se v tom nekdo?
Dalsi vec, kdyz dam automaticke ladeni tak se mi kazda stanice najde
3x a ocividne jde o ruzne zdroje (jeden kostickuje, jiny nikoliv), jak
to je, vsechny vysilace, tedy u nas dva Jedlova a Bukova jedou na
stejne frekvenci. To se to pak nejak identifukuje z datoveho proudu,
ze se mi tam maladi 3x?
Jde nejak identifikavat z jakeho vysilace dany program chytam?

Martin

>Zhruba rok prijimam DVD-T v PC na kartu
http://www.avermedia.eu/avertv/cz/Product/ProductDetail.aspx?Id=435&tab=APDriver
Chodilo to celkem bez problemu, i kdyz pri horsim pocasi kosticky a
vypadavani obrazu. Bohuzel od soboty utrum a podle karty zadny signal.
Rikam si vakl v konektoru, ma duvera v anteni konektory pro TV neni
velka. Nebudu to pitvat nakonec probehla i revize anteniho stozaru,
ale porad nic.

Antena ted miri presne na vysilac Jedlova  u Chomutova (predtim cca o
10St vedle] vzdalenost cca 23km (s viditelnosti si nedelam iluze),
antena je pasmova Yagi zisk odhadem 8-10dB, 5m svod nejaky bezny koax
7mm, nasleduje nizkosumovy anteni zesilovac K21-69 (1x HP tranzistor)
+18dB sum 1dB, nasleduje cca 15m Belden H122 (takova ta fujtajbl 2mm
tkanicka s utlumem na 770MHz cca -42dB/100m, kdyz jsme to tahal tak
jsme nemel poruce nic lepsiho, zakonceno kabelovou koncovkou do TV
karty.
Nemaje zadne merici techniky pro mereni sily signalu, vyhrabal jsem
DVB-T set top box TechniSat DigiPal 2 , ten kdyz pripojim misto TV
karty tak bez problemu naladi vsechny, dva, multiplexy 33 a 58 kanal,
kdyz ma naladu dokonce zachyti i treti z Bukove hory, i kdyz je k ni
antena zady.
Podle meraku v tom TechniSatu je sila/kvalita signalu  33kanal
64%/100%,  58 kanal 60%/100% a 55 kanal 43%/63%.

Nikde jsem nenasel jaka je citlivost tuneru u te TV karty, ale
Technisat ma podle
http://www.digizone.cz/clanky/velky-letni-test-set-top-boxu-1-citlivost/
 na 35 kanalu -81,7dB a na 65kanalu -81,0bB.
Kdyz jsem Technisat pripojil primo na vystup anteniho zesilovace
vychazi sila signalu o cca 4% lepsi.

Tusite co znamena ona sila signalu 60%, 60% z jakeho zakladu?
Kvalita signalu je predpokladam mira zarusenosti signalu a pokud je
100%, neni signal rusen?

Co dal, v cem je problem, je 60% na TechniSatu pro PC kartu malo?
Ma cenu nahradit 15m H122 za H125, pokud dobre pocitam tak utlum 15m
H122 je cca 6.3dB a 15m H125 cca 2.6dB tedy ziskam +3.7dB.
Aby toho nebylo malo, budu to potrebovat v miste kde mam PC antenu
rozbocit a pripojit ten SetTop BOX ve vedlesji mistnosti, tedy vclenit
rozbocovat coz predstavuje utlum -7dB.
Co s tim, aktivni hybridni rozbocovac? Koukal jsme na Teorz, ale
chteji za nej skorem 500Kc, to mi prijde az trochu dost.

Zkratka poradite?

Martin