Kavalita / sila signalu DVBT?

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Leden 31 18:53:16 CET 2011

Niektore primace v pri ladeni v informaciach o naladenych kanaloch
(detailnejsich) uvadzali aj vysielac,
tkaze skuste pozriet nastavenie kanalu a tam popatrat po nejakych
podrobnejsich info.

co sa tyka niekolkonasobneho prijmu - byva to sposobene nelinearitou
zosilovacov,
najcastejsie nejaky silny signal a niekolko slabsich a na nelinearite sa
urobia
produkty zmiesavania - fantomove kanaly.
Najlepsia prax ( podla teorie ;-)))  ) je upravit silu signalov na
rovnaku uroven jednotlivymi zosilovacmi/utlmovymi clankami
a tak zlucovat a zosilovat hlavnym domovym zosilovacom.
Dalsim zdrojom roznych fantomovych kanalov su antenne zosilovace
okolitych domov/bytoviek...
Zo starych rozvodov to vyzaruje habakuk a signal je casto silnejsi, ako
ozajstny prijimany ...

Je to trochu "ducharina" bez meracich pristrojov, ale da sa to, len to
stoji niekolkonasobok casu...
Pomoze Kalkulacka, zoznam kanalov, porovnanie "prijimanych" kanalov s
realne vysielanymi,
tabulky s frekvenciami kanalov a trochu kombinatoriky.
f1+f2
f1-f2
f1+2f2
f1-2f2