Ma jeste AMARO smysl?

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Leden 31 17:00:57 CET 2011

 31.1.2011, 16:26:31

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Draček Fráček napsal:

> Pri zduvodnovani, proc se nebastli jsem se dostal k tomu, ze stat
> primo lidem brani neco delat vlastni hlavou a rukama, viz. kominova
> vyhlaska, ktera neni o tom, ze se clovek ma starat o vlastni komin,
> ale o tom, ze si musi najmout komenika a ten mu ke kominu vyda papir.
> Co napalt, ze me ve skole ucili navrhovat kominy k radove
> stamegavatovym kotlum, svuj komin si vycistit nemuzu.

Nejen ze muzete, ale dokonce budete muset. Kominik kterej ma z moci
uredni zajisten odbyt na vyplnovani papiru, coz je prace jiste
pohodlnejsi, cistejsi a lepe honorovana se na to totiz vykasle.

> [...]
> vlastni konstrukce, tedy zamestna konstruktera, ktery vyprodukuje
> reknem 6 konstrukci rocne, dale muze navazat fronsaft s VS a
> zverejnovat nejlepsi diplomky. Sem tam se najde diplomka, ktera kdyz
> nic jineho komplexne popisuje problem. Redakce by misto nesmyslu z
> webu mohla prijit s sw casti, treba programovani. Kdyz o tom premyslim
> neznam zadny cesky ani evropsky casopis, ktery by se programovani
> venoval.
> Redakce by mela zajsitovat pro zverejnene konstrukce soucastky a
> typicky nechat delat krabicky tak aby konstrukce meli profi vzhled.

Ale houby, tohle je prace pro producenty stavebnic, ne pro redakci
casopisu. Konec koncu, delali to v KTE a skoncili.

Tech pricin proc se nebastli, je cela rada. Napr. se stavame stale
vice konzumni spolecnosti. Napr. pred xx roky, byla u kazdyho
taboraku, v kazdy druhy hospode kytara, hralo se, spivalo se. Dnes jev
vzacnejsi nez slusnej politik.

Nebo takova elektroakustika, vec ktera k elektronice pritahla
nejednoho cloveka. Bohuzel, neco v tomto smeru delat je cim dal tezsi.
Drive bezne T typu BF470 pouzivane v koncovych zesilovacich jsou dnes
takrka nesehnatelne, neb CRT monitory a TV pro ktere byly primarne urceny
uz "vodnes cas". A zadnej stat za to nemuze.
Postavit zesak, to je fajn, ale bez reprobeden je to k nicemu.
Reproduktory zvucnych jmen, jako SAS, FANE, Monacor jsou ale pro
zacatecnika prilis drahe. Levne PRC repra se krom mizerne kvality
vyznacuji absenci jakychkoliv technickych udaju, takze jedine co se s
nimi da delat je stredak pripojit naprimo a vejskac pres kondenzator,
tak 2 uF. To je mozna dostacuji pro pokrocileho zednika, ale nikoliv pro
mladeho adepta elektroakustiky. Pro nej byla stredni cesta v podobe
polskeho Tonsilu nebo nasi TVM. Bohuzel, obe firmy zanikly, a opet za
to nemuze strat.

V 90-tych letech se hodne bastlily vselijake veci pripojitelne k PC.
COM a LPT porty byly jednoduche, jak elektricky tak programatorsky.
Jenze je nahradilo USB, mnohem slozitejsi a nepochopitelnejsi, coz
mnohe odrazuje. A opet stat za to nemuze.