Freq. menic + motor cca 21kW

Pátek Leden 28 12:15:11 CET 2011

2011/1/28 Petr Simek <psimek na jcu.cz>:

> To je asi nepochopeni funkce menice - ono to bude fungovat ale jen
> na tech 18,5KW takze ventilator nepojede na maximalni otacky ale jen
> na cca na 70% . To muze byt akceptovatelne pokud je cilem hlavne jemna
> regulace a ne max prutok.

Ehm, je to tak trochu i moje práce a už jsem to zažil u bejvalýho
zaměstnavatele (ale ne u větráku) - v zadání byly motory o nějakém
výkonu, dodali jsme měniče o stupeň vyšší, ale pak se zjistilo, že ty
motory jsou poddimenzované, takže se hřejí jak pětník a ještě obvinili
nás jako dodavatele měničů, že za to můžem - že jsme ty měniče špatně
nastavily - ale že jsou motory přetížené a berou dvojnásobek
jmenovitého výkonu, toho si nevšimli. Myslím, že tam dokonce dali
ještě slabší motory, než bylo v zadání pro nás, takže se několikrát
měnily až se tam už nevešly a musela se vyměnit i převodovka. Naše
měniče to ještě utáhly. Na té samé akci, ale u jiných motorů byla
situace podobná, jenže už na to nestačily ani ty měniče a nakonec se
musely vyměnit (naše firma to naštěstí neplatila, protože jsme je
dodali podle zadání).

Takže nikdy bych nedal slabší měnič než je výkon motoru v zadání od
zákazníka, budou z toho jen problémy.

Pavel Kadečka.