Re: Re: WEBSDR - kam se to podelo

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Pátek Únor 11 09:06:19 CET 2011

> Mimochodem jsem Tonymu Parksovi psal zda jsou ty kity k mani a odepsal
> mi rychle, ze jestli chci tak ze mi ho muze poslat - s postovnym za 62USD.
>
> Priznam se, ze jsem pouzival MB v cenach 1000Kc az 5000Kc a nebyla ani
> jedna ktera by mela na line-in MONO!!

Já Vám vyjmenju problémy těch on board zvukovek:

1) Jen mono vstup
2) Stereo vstup, ale jen mikrofonní. Má moc velký zisk, moc šumí.
3) Stereo line-in vstup. Šumí, nebo má různé "birdies" od zbytku počítače. Pokud šumí, pak bude SDR přijímač tupý. Můžete to dohnat předzesilovačem, ale pak zase bude v háji dynamický rozsah a přijímač se bude zahlcovat.
4) Zvukovka má bídné antialias filtry. Takže budete mít spoustu zrcadel, což je třeba při příjmu na radioamatérských pásmech k ničemu, protože přez radioamatérská pásma se přeloží silné KV vysílače.
5) Zvukovka má bídné antialias filtry, takže třeba zvukovka která má samplovací kmitočet 96k uřezává někde okolo 20kHz.
6) Amplitudová a fázová odezva každého kanálu je jiná. To se sice dá zkorigovat softwarem, ale ty odezvy můžou být závislé třeba na teplotě.

Laptopy které jsem testoval trpí 3-5. 6 jsem netestoval. Příjímač jsem otestoval a vzhledem k uvedeným problémům jsem ho zase uložil do šuplíku, kde bude dokud nepořídím adekvátní zvukovou kartu, která často stojí několikanásobně víc než samotný SDR front end.

Vojta Bubník