OT: Platební karta, přenositelnost, půjčování...***

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 10 23:20:21 CET 2011

Dne 10.2.2011 22:58, Draček Fráček napsal(a):
> Pokusim se vnest do veci trochu svetla.
> Pokud jsem to spravne pochopil tak nekdo vyluxoval neci konto a
> majitek konta je mrtev. Ten nekdo nepopira ze to udelal a brani se
> tim, ze penize od mrtveho dostal?

Ano, presne tak....
> Pokud ano tak je rozhodujici proc tvrdi, ze je dostal?
>
> Rekneme, ze dotycny tvrdi, ze slo o dar od zemreleho.
Ano, to tvrdi - je to dar.....
>   Pokud ano tak
> zde jsou dva rozhodujici momenty.
> - vybral je pred nebo po smrti majitele? Pokud po smrti  ma smulu
> podle § 628 odst. 3 je darovaci smlouva neplatna pokud k plneni doslo
> po smrti darce a dotycny musi prachy vratit
> - pokud pred smrti
Ano, penize byly vybrane pred smrti, v dobe vsech 4 po sobe jdoucich
vyberu majitel karty lezel na luzku v nemocnici.
> tak zde mame 2 odstavec a ten rika, ze darovaci
> smlouva musi byt pisemna pokud je predmetem daru nemovitost a nebo
> pokud nedoslo k odevzdani a prevzeti vecii  pri darovani. To podle
> meho nedoslo, jelikoz dotycny hotovost prevzal v bankomatu a bez
> pritomnosti darce a , jelikoz neexistuje darovaci smlouva pisemna,
> nemohlo dojit k darovani a opet zde mame nezakone plneni a to je treba
> vratit :-)

Tak to je asi jedina vec, na kterou by se to dalo hrat.....

Pisemna smlouva neexistuje , ale dotycny ma svedka ( svoji sestru) ktera
pry muze vse dosvedcit :-)
> Cili pokud dotycny tvrdi, ze slo o dar musite ho nejak donutit aby to
> prohlasil protokolarne at jiz pred notaren nebo nejlepe do protokolu
> na policiic,
Ano to udelal, v protokolu od Policie pri vyslechu dotycny uvedl, ze slo
o dar, ktery si sel vyzvednout pomoci predane platebni karty.

>   pokud to udela je vriti, tedy minimalne prijde o prachy a
> zaplati soudni vylohy.
> Horsi bude pokud dotycny bude tvrdit, ze slo o vraceni dluhu, platbu
> za neco atd.
> Jinak receno je treba vedet cim dotycny zduvodnuje, proc provedl ony vybery?

Pry to byl dar, ktery "dostal" od drzitele platebni karty....
> Z dlasich pohledu by bylo treba znat stav zemreleho, jeho vztah k tomu
> kdo vybiral, jak se dotycny dostal ke karte atd. Pak se da zvazit
> dalsi strategie, ale hrat to na § 249b Neopravnene drzeni platební
> karty  jen z duvodu, ze ji mel nejde, je treba prokazat, ze ji mel bez
> vedomi majitele karty , cimz se vracime k tomu, ze je treba vedet a
> pripadne vyvratit tvrzeni toho kdo vybiral.
>
> Martin

Dekuji  moc za pomerne obsahlou a vecnou lokalizaci.
Co se mi  ale nechce to resit soudne. Uz jenom kdyz jsme byli podat
oznameni na Policii, mel jsem z toho husi kuzi.
JaKub