RE: OT: Platební karta, přenositelnost, půjčování...***

Čtvrtek Únor 10 22:58:33 CET 2011

Pokusim se vnest do veci trochu svetla.
Pokud jsem to spravne pochopil tak nekdo vyluxoval neci konto a
majitek konta je mrtev. Ten nekdo nepopira ze to udelal a brani se
tim, ze penize od mrtveho dostal?
Pokud ano tak je rozhodujici proc tvrdi, ze je dostal?

Rekneme, ze dotycny tvrdi, ze slo o dar od zemreleho. Pokud ano tak
zde jsou dva rozhodujici momenty.
- vybral je pred nebo po smrti majitele? Pokud po smrti  ma smulu
podle § 628 odst. 3 je darovaci smlouva neplatna pokud k plneni doslo
po smrti darce a dotycny musi prachy vratit
- pokud pred smrti tak zde mame 2 odstavec a ten rika, ze darovaci
smlouva musi byt pisemna pokud je predmetem daru nemovitost a nebo
pokud nedoslo k odevzdani a prevzeti vecii  pri darovani. To podle
meho nedoslo, jelikoz dotycny hotovost prevzal v bankomatu a bez
pritomnosti darce a , jelikoz neexistuje darovaci smlouva pisemna,
nemohlo dojit k darovani a opet zde mame nezakone plneni a to je treba
vratit :-)
Cili pokud dotycny tvrdi, ze slo o dar musite ho nejak donutit aby to
prohlasil protokolarne at jiz pred notaren nebo nejlepe do protokolu
na policiic, pokud to udela je vriti, tedy minimalne prijde o prachy a
zaplati soudni vylohy.
Horsi bude pokud dotycny bude tvrdit, ze slo o vraceni dluhu, platbu
za neco atd.
Jinak receno je treba vedet cim dotycny zduvodnuje, proc provedl ony vybery?

Z dlasich pohledu by bylo treba znat stav zemreleho, jeho vztah k tomu
kdo vybiral, jak se dotycny dostal ke karte atd. Pak se da zvazit
dalsi strategie, ale hrat to na § 249b Neopravnene drzeni platební
karty  jen z duvodu, ze ji mel nejde, je treba prokazat, ze ji mel bez
vedomi majitele karty , cimz se vracime k tomu, ze je treba vedet a
pripadne vyvratit tvrzeni toho kdo vybiral.

Martin

>Jo přesně jste na to kápnul.
Naštestí to neni nikdo z rodiny , ale uplně cizi člověk ... a ty výběry
( 4x15000 kč postupně každý den, pte to najednou víc nedalo.... )
dokonce ani nepopira...