[OT] Cena snimacu do fotaku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Srpen 26 23:12:39 CEST 2011

S M42 objektivy chodi bez problemu Canony EOS (snad s jedinou vyjimkou
filmoveho tela EOS 30/33, kde zamerne spatne meril), jak pisu v jinek
prispevku, tuhle kombinaci jsem pouzival (a tu a tam jeste pouzivam treba na
makro - M42 mezikrouzky a Sonnar 3.5/135).

Nedobre chodi Nikony, v redukci potrebuji opticky clen, ktery znacne kvalitu
objektivu degraduje (pripadne bez optickeho clenu se neda zaostrit na
nekonecno), ne vsechny Nikony s M42 meri.

Obecne dobre funguji Pentaxy, konec koncu M42 je puvodne Pentaxuv vymysl a
snad (bez zaruky, tam si nejsem jisty vubec) i Sony/Minolta (a nemam nikoho,
koho bych se zeptal, kamarad Sony sice ma, ale ma vsechyn objektivy MF
Minolta).

Aniz by tedy chtel nejak znacce stranit, vybiral bych mezi Pentaxy a Canony.
Ovsem jak jsem psal jinde - jakkoli se zdaji byt ruska skla dobra, zjistite,
ze to zase tak slavne neni. Helios 2/58 (tj, ten zakladak treba k Zenitu
TTL) je kopie Takumaru 2/55, ktery je excelentni, Helios uz bohuzel mene. Na
kinofilmu byl vyborny Jupiter 2/85, mam ho, ale jako zadny zazrak mi
neprijde. Dobre jsou treba Flektogony 35/2.8 a 20/4, slusny je treba
Orestegor 4/300, excelentni Sonnar 3.5/135 (pouzivam na makro, vynikajici),
2.8/200 i 2.8/180, stejne tak 4/300. Ale to je z vychodoevropske produkce
asi tak vsechno, co stoji za zminku (a to bych jeste mel male vyhrady k tomu
slovu "vychodoevropske").

Pavel Kutina